Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.03.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Pieaugušo cilvēku attīstības īpatnības', 1.
  • Konspekts 'Pieaugušo cilvēku attīstības īpatnības', 2.
  • Konspekts 'Pieaugušo cilvēku attīstības īpatnības', 3.
  • Konspekts 'Pieaugušo cilvēku attīstības īpatnības', 4.
  • Konspekts 'Pieaugušo cilvēku attīstības īpatnības', 5.
  • Konspekts 'Pieaugušo cilvēku attīstības īpatnības', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Vēlīnie
brieduma
gadi
(50 – 65 g.)
Attiecību veidošana ar pieaugušajiem bērniem, gatavošanās profesionālas darbības izbeigšanai. Tiek meklēti un attīstīti alternatīvi pašcieņas avoti. Raksturīga „es” izjūtas stiprināšana, kā arī veselības nostiprināšana un saglabāšana.. Uzmanība tiek pievērsta ienākumiem, to izmantošanas sadalei. Nozīmīga ir sociālo attiecību uzturēšana ar citiem, jo šajā vecumā ir nepieciešams lielāks kontakts ar apkārtējiem. Cilvēki izvēlas tādus izglītības virzienus, kas sekmē pārdomas, analīzi, izvērtējumu. Raksturīga mācīšanās plānot izklaidēties divatā ( ar savu laulāto draugu), jaunu draugu meklēšana. Mācīšanās kompensēt fizisko un psihisko spēku vājināšanos, ik gadēja veselības kontrole. Tā kā ir zudušas daudzas iepriekšējo periodu rasksturojošās lomas, it īpaši saistībā ar pašrealizāciju karjerā, ir jāmācās adaptēties jaunajai – pensionāru lomai. Šajā posmā pieaugušais sāk novērtēt kompetenci un savas izaugsmes kvalitāti, ko ieguva iepriekšējos dzīves posmos. Sasniegumu un varas motivācija dod vietu citam motīvam. Tas ir motīvs, kas prasa izprast jauno situāciju un mācīties adaptēties tajā. Darba jomā pieaugušais bieži var būt padomdevējs.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants