Vērtējums:
Publicēts: 27.06.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Antīkās pasaules ethos, pathos un logos mūsdienu runās', 1.
  • Eseja 'Antīkās pasaules ethos, pathos un logos mūsdienu runās', 2.
  • Eseja 'Antīkās pasaules ethos, pathos un logos mūsdienu runās', 3.
  • Eseja 'Antīkās pasaules ethos, pathos un logos mūsdienu runās', 4.
  • Eseja 'Antīkās pasaules ethos, pathos un logos mūsdienu runās', 5.
  • Eseja 'Antīkās pasaules ethos, pathos un logos mūsdienu runās', 6.
  • Eseja 'Antīkās pasaules ethos, pathos un logos mūsdienu runās', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Ēthos
Aristoteļa ēthos, viens no trijiem pārliecināšanas līdzekļiem, nozīmē, ka runātājam savā runā ir jāparāda, ka viņš ir uzticības cienīgs cilvēks. Aristotelis min trīs kritērijus, kas runātājam jāievēro, lai to panāktu. Pirmkārt, runātājam ir jāpārliecina klausītāji, ka viņš ir tikumīgs cilvēks (aretē); otrkārt, ka viņš pret klausītājiem ir labvēlīgi noskaņots (eunoia); treškārt, ka viņam ir nepieciešamās zināšanas, lai kompetenti runātu par konkrēto tematu (fronēsis). Ja runātājs nespēj pārliecināt klausītājus par vienu vai vairākām no šīm lietām, auditorija viņu neuzskatīs par uzticības cienīgu.

Pāvests augstāk minētajā runā neizmanto savu aretē, lai iegūtu klausītāju uzticību. V. Zatlera un B. Geitsa runās aretē aspekts lielākoties parādās līdzās eunoia aspektam nevis pats par sevi. Piemēram, V. Zatlers saka: „Sociālā stabilitāte, atbalsts uzņēmējiem un demokrātijas nostiprināšana ir manas prioritātes nākamajā gadā.”, bet B. Geitss saka: „Pēdējos 20 gados firma Microsoft ir izmantojusi korporatīvo filantropiju kā līdzekli, ar kura palīdzību piegādāt tehnoloģijas cilvēkiem, kuriem nav pie tām piekļuves. Mēs esam ziedojuši vairāk kā 3 miljardus ASV dolāru - skaidrā naudā un kā datorprogrammatūru -,lai palīdzētu pārvarēt digitālo robežšķirtni.”…

Autora komentārsAtvērt
Atlants