Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.07.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Aptaujas posmi. Aptauju veidi. Intervēšana', 1.
  • Referāts 'Aptaujas posmi. Aptauju veidi. Intervēšana', 2.
  • Referāts 'Aptaujas posmi. Aptauju veidi. Intervēšana', 3.
  • Referāts 'Aptaujas posmi. Aptauju veidi. Intervēšana', 4.
  • Referāts 'Aptaujas posmi. Aptauju veidi. Intervēšana', 5.
  • Referāts 'Aptaujas posmi. Aptauju veidi. Intervēšana', 6.
  • Referāts 'Aptaujas posmi. Aptauju veidi. Intervēšana', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Aptaujām atbilstošie temati. Aptaujām var būt dažādi mērķi: aprakstoši, paskaidrojoši un pētnieciski. Anketēšana ir labākais veids, lai sociologi izpētītu iedzīvotāju grupu, kura ir pārāk plaša mēroga, lai to novērotu tieši. Anketēšana ir lielisks līdzeklis plaša sabiedrības loka attieksmes un nostājas pētīšanai.
Pašpārvaldītās anketas. Šīs ir anketas, kuras respondentam ir jāaizpilda patstāvīgi. Populārs veids ir pasta anketas, taču pastāv vēl daži citi veidi. Dažkārt šīs anketas var būt izdalītas un tiek aizpildītas grupai vienā vietā un laikā. Skolā iespējams šīs anketas izsniegt mājas izpildīšanai. Anketas dažkārt tiek piegādātas mājās.
Pasta un mājās piegādes anketas var būt veiksmīgi savienojamas. Anketas var tikt izsūtītas pa pastu ģimenēm un pēc tam pētījuma darbinieki tās savāc. Nereti tiek izmantot pretējais variants – anketas tiek izdalītas un aizpildītas respondenti tās nosūta uz pētījuma biroju. Vai arī pētījuma darbinieki gan piegādā, gan savāc anketas.
Anketu izplatīšana un savākšana ar pasta starpniecību. Visbiežāk izmantotā metode. Šī metode izpaužas, ka pa pastu tiek saņemta anketa, kuru respondents aizpilda un nosūta atpakaļ pa norādīto adresi.
Monitorā atgriešana. Ļoti ērts anketēšanas veids ir ar datora starpniecību. Svarīga lieta šajā procesā ir anketu atgriešanās rādītāju grafiks. Ir svarīgi noskaidrot cik no izsūtītajām anketām atgriežas. Ir jābūt diviem grafikiem: vienam, kas norāda, cik anketas katru dienu atgriežas jeb tiek aizpildītas un atsūtītas un kā šis daudzums mainās ik dienu, otram, kas norāda uz kopīgo skaitu jeb procentuālai attīstībai. Katra atsūtītā anketa ir jāizlasa, jāizanalizē un jānumurē. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants