Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Labas pārvaldības principi | |
2. | Vadītāja tēls, funkcijas, kompetences | |
3. | Organizācijas iekšējā un ārējā vide | |
4. | Vadīšanas teorijas, to attīstība | |
5. | Lēmumu pieņemšanas process | |
6. | Lēmumu pieņemšanas metodes | |
7. | Plānošanas būtība un uzdevumi | |
8. | Organizācijas plānu hierarhija un raksturojums | |
9. | Organizācijas mērķu noteikšana. Mērķu raksturojums | |
10. | Organizēšanas procesa būtība | |
11. | Organizācijas struktūra | |
12. | Motivēšanas teorijas | |
13. | Motivējošo faktoru raksturojums | |
14. | Kontroles funkcijas un veidi | |
15. | Kontroles posmi | |
16. | Varas veidi | |
17. | Vadīšanas stilu būtība un klasifikācija | |
18. | Pārmaiņas organizācijā, to vadīšana un koordinēšana |
18.BIĻETE – Pārmaiņas organizācijā, to vadīšana un koordinēšana
Pārmaiņas – plānveidīgu aktivitāšu kopums, kas iesaistot darbiniekus ir vērsts uz organizācijas darba rezultātu uzlabošanu un attīstības veicināšanu.
Pārmaiņu veidi:
• Stratēģijas maiņa;
• Kultūras maiņa;
• Strukturālas pārmaiņas;
• Personāla kompetences maiņa;
• Tehnoloģiskās izmaiņas.
Vadītāja uzdevumi pārmaiņu laikā:
• Personāla atbalsta programmu veidošana;
• Komandas saliedēšanas pasākumu organizēšana;
• Atalgojuma sistēmas pielāgošana jaunievedumu prasībām.
Vadītāja pārmaiņu koordinēšana:
• Novērtēt, kuri darbinieki varētu izrādīt pretestību sadarbībai, kāpēc un kā šī pretestība varētu izpausties.
• Veidot attiecības ar mērķa grupām, lai veicinātu komunikāciju, informācijas apriti, izglītošanu un šo cilvēku iesaistīšanu pārmaiņās.
• Informācijas atkārtošana.
• Laika plānošana un sagatavošanās pirms katra pārmaiņu ieviešanas soļa.
• Jaunievedumu perspektīvas uzsvēršana.
• Mācības, konsultācijas.
…
Eksāmena biļetes: 1. Labas pārvaldības principi 2. Vadītāja tēls, funkcijas, kompetences 3. Organizācijas iekšējā un ārējā vide 4. Vadīšanas teorijas, to attīstība 5. Lēmumu pieņemšanas process 6. Lēmumu pieņemšanas metodes 7. Plānošanas būtība un uzdevumi 8. Organizācijas plānu hierarhija un raksturojums 9. Organizācijas mērķu noteikšana. Mērķu raksturojums 10. Organizēšanas procesa būtība 11. Organizācijas struktūra 12. Motivēšanas teorijas 13. Motivējošo faktoru raksturojums 14. Kontroles funkcijas un veidi 15. Kontroles posmi 16. Varas veidi 17. Vadīšanas stilu būtība un klasifikācija 18. Pārmaiņas organizācijā, to vadīšana un koordinēšana
Koledžas darbs.