Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Reklāmas ētika', 1.
  • Referāts 'Reklāmas ētika', 2.
  • Referāts 'Reklāmas ētika', 3.
  • Referāts 'Reklāmas ētika', 4.
  • Referāts 'Reklāmas ētika', 5.
  • Referāts 'Reklāmas ētika', 6.
  • Referāts 'Reklāmas ētika', 7.
  • Referāts 'Reklāmas ētika', 8.
  • Referāts 'Reklāmas ētika', 9.
  • Referāts 'Reklāmas ētika', 10.
Darba fragmentsAizvērt

KOPSAVILKUMS
Reklāma un ētika mūsdienu pasaulē ir saistīta, bet, galvenokārt, nenodalāmi jēdzieni, jo ikviena reklāma ir pakļauta ētikas likumiem un ētikas normām.
Par reklāmas ētiku tiek domāts nepārtraukti, par to, vai reklāmas atbislt visiem standartiem un likumiem, Latvijā rūpējas Latvijas Reklāmas asociācijas Ētikas padome, Reklāmas likums, kā arī Latvijas Reklāmas profesionāļu ētikas kodekss. Ar šo institūciju un dokumentu palīdzību ir iespējams regulēt ar reklāmu saistītās darbības, apturēt neētiskas reklāmas tālāku izplatīšanu, kā arī likt sabiedrībai pašai izvērtēt reklāmu atbilstību ētikas kodeksiem.
Taču, lai arī pastāv konkrēti likumi un institūcijas, kas regulē visus ar reklāmām saistītos procesus, ne vienmēr visi likumi tiek ievēroti. Tā kā Latvija ir neliela valsts, reklāmas sabiedrībā atsāj ļoti lielu ietekmi, līdz ar to sabiedrībai veidojas kāds noteikts viedoklis.
Neviens likums un ētikas kodekss sabiedrībai nepateiks priekšā, kura reklāma ir un kura reklāma nav ētiska. Kas vienam var šķist neētiski, otram pretlikumīgi, trešajam var likties pilnīgi nesaprotami, par ko abi iepriekš minētie runā. Tāpēc var secināt, ka no vienas puses pastāv Reklāmas likums un Latvijas Reklāmas profesionāļu ētikas kodekss, kuru izmanto Latvijas Reklāmas asociācijas Ētikas padome, lai regulētu nelikumības un pārkāpumus šajā jomā, taču no otras puses tas vēl arvien var būt ļoti subjektīvs viedoklis atzīt vai neatzīt kādu reklāmu par ētisku vai neētisku.

Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants