Vērtējums:
Publicēts: 07.09.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Intelektuālais īpašums un tā aizsardzība', 1.
  • Konspekts 'Intelektuālais īpašums un tā aizsardzība', 2.
  • Konspekts 'Intelektuālais īpašums un tā aizsardzība', 3.
  • Konspekts 'Intelektuālais īpašums un tā aizsardzība', 4.
  • Konspekts 'Intelektuālais īpašums un tā aizsardzība', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Latvijā preču zīmi var veidot jebkurš apzīmējums, ko var grafiski attēlot un kas ļauj atšķirt viena uzņēmuma preces vai pakalpojumus no citu uzņēmumu precēm vai pakalpojumiem. It īpaši preču zīmes var būt:
• vārdiskas - sastāv no burtiem, vārdiem, arī no personvārdiem, uzvārdiem, no cipariem; kā preču zīmi var aizsargāt arī reklāmas devīzi;
• grafiskas - attēls, zīmējums, grafisks simbols, krāsas tonis, krāsu salikums;
• telpiskas - telpisks apjoms, preces vai tās iesaiņojuma forma;
• kombinētas - sastāv no iepriekšminēto elementu kombinācijām (preces etiķete u.tml.);
• īpašu veidu jeb speciālas preču zīmes - skaņas vai gaismas signāli u.tml.
Preču zīme nedrīkst būt ar:
• amorālu raksturu
• maldinošs raksturu
• attiecīgās preces aprakstošu raksturu
• tāda, kuru var sajaukt ar agrākām vai Latvijā plaši pazīstamām citu personu preču zīmēm
Preču zīmes, kuras izmanto ražošanas, tirdzniecības vai pakalpojumu uzņēmumu apvienības, asociācijas vai tml. organizācijas preču vai pakalpojumu apzīmēšanai sauc par kolektīvā zīmēm.

Autora komentārsAtvērt
Atlants