Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.10.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Starptautiskā tirgvedība', 1.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirgvedība', 2.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirgvedība', 3.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirgvedība', 4.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirgvedība', 5.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirgvedība', 6.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirgvedība', 7.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirgvedība', 8.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirgvedība', 9.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirgvedība', 10.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirgvedība', 11.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirgvedība', 12.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirgvedība', 13.
  • Konspekts 'Starptautiskā tirgvedība', 14.
Darba fragmentsAizvērt


1. Mārketingā tiek realizēta reālā situācija.
2. Starptautiskā tirgvedībā ir jānošķir divas lietas :
1)Mārketings kā uzņēmējdarbības filozofija – firmas sociālais un ekonomiskais mērķis ir iegūt peļņu apmierinot patērētāju vajadzības un vēlmes;
2)Mārketings ir instrumentu kopums, ar kuru palīdzību firma vai atsevišķas personas pielāgojas mainīgajai apkārtējai videi.

Koncepcijas.

1. Ražošanas koncepcija – 20.gs. sākumā firmas galvenais uzdevums ir saražot pēc iespējas vairāk preces ar zemākām izmaksām;
2. Preces koncepcija – firmas vadītājiem ir jānoskaidro iespējas paaugstināt preces kvalitāti un pēc tam piedāvāt patērētājam šo kvalitatīvo preci;
3. Realizācijas koncepcija – firma saražo preci un pēc tam ietekmējot patērētājus (reklāma) cenšas šo preci pārdot. Šeit ražotājs pircējam dod ziņu par sevi atšķirībā no iepriekšējām koncepcijām;
4. Klasiskā mārketinga koncepcija – vispirms noskaidro patērētāju vajadzības un vēlmes gan esošās, gan potenciālās. Tiek analizēts maksāt spējīgais pieprasījums. Tiek izstrādātas divas programmas, kas darbojas paralēli :
1)Ražošanas programma – kā preci var saražot;
2)Mārketinga programma – tā sastāv no četriem pamat elementiem :
Prece;
Cena;
Sadale;
Virzība
Personāls (kā piektā sastāvdaļa)
Firmas rūpes neizbeidzas tikmēr, kamēr patērētājs nav apmierinājis savas vajadzības un vēlmes.

Sociāli atbildīgais mārketings.

Sociāli atbildīgais mārketings atšķiras no klasiskā mārketinga, ka firmai nav jāapmierina visas patērētāju vajadzības vai vēlmes, bet jāapmierina tikai tās, kuras nav pretrunā ar sabiedrības interesēm.
Mārketings radās tieši ražošanas sfērā, laika gaitā mārketinga instrumenti tiek izmantoti arī citās sfērās.
Mārketings sāka aptvert nekomerciālas sfēras (partijas).
Mārketings sāka pārņemt valsts politiku (valsts izstrādā savu zīmogu piesaistot investīcijas).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants