Vērtējums:
Publicēts: 20.05.2025.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2021. - 2025. g.
  • Eseja 'Mana kā skolotāja sociāli emocionālā kompetence', 1.
  • Eseja 'Mana kā skolotāja sociāli emocionālā kompetence', 2.
  • Eseja 'Mana kā skolotāja sociāli emocionālā kompetence', 3.
  • Eseja 'Mana kā skolotāja sociāli emocionālā kompetence', 4.
  • Eseja 'Mana kā skolotāja sociāli emocionālā kompetence', 5.
  • Eseja 'Mana kā skolotāja sociāli emocionālā kompetence', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Stress, kas izraisa psihiskus vai uzvedības traucējumus, ir organisma reakcija uz ārējiem kairinājumiem, ko uztver ķermenis un stresa gadījumā sāk papildus izdalīties stresa hormoni jeb kortizols, adrenalīns, testosterons u.c. hormoni. To izraisa dažādi stresori, - dažādas skaņas, cilvēki, citu attieksme, pārpūle, darba stundas, komunikācija ar citiem, nedrošības sajūta, atbalsta trūkums, mobings utt. Stress var izraisīt izsīkumu jeb izdegšanas sindromu. Lai to laicīgi atpazītu, jāsajūt savs ķermenis, jo tas liks just regulāras galvassāpes, biežu saaukstēšanos, muskuļu regulārs saspringums, rodas svara un ēšanas problēmas, kā arī nepārtraukta bažīšanās, neskaidras domas, miega problēmas, baiļu izjūta un nepārtraukta negativitāte.
Skolotāju profesijai stress var būt un ir ikdiena, ja ar to neprot strādāt un neveic dzīvesspēka vingrinājumus. Izglītības pētījumos secināts un aprakstīts, ka skolotājus stress ietekmē viņu efektivitātes izjūtu, apmierinātību ar darbu, izdegšanu, nogurumu, skolēnu iesaistīšanos un fizisko veselību. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants