Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Svešvārdi publicistikā', 1.
  • Referāts 'Svešvārdi publicistikā', 2.
  • Referāts 'Svešvārdi publicistikā', 3.
  • Referāts 'Svešvārdi publicistikā', 4.
  • Referāts 'Svešvārdi publicistikā', 5.
  • Referāts 'Svešvārdi publicistikā', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Definīcija:
Svešvārdi ir vārdi, kas aizgūti no citām valodām un tiek lietoti vairākās valodās.


Latviešu valoda mūsdienās ir kļuvusi ļoti piesārņota ar daudz un dažādiem aizgūtiem vārdiem. Izvēlējos veidot darbu tieši par publicistikā sastopamajiem svešvārdiem, jo dažādās avīzēs un žurnālos ir sastopami ļoti daudz svešvārdu un bieži vien šo svešvārdu dēļ ir pat apgrūtināta teksta uztvere. Lai izprastu pašreizējo situāciju plašāk pieejamos preses izdevumos veicu to izpēti.

Daļa publicistikā sastopamo svešvārdu:

Abonements – dokuments, kas piešķir tiesību noteiktu laiku saņemt laikrakstus, žurnālus, izmantot telefonu, baseinu, vietu teātrī u.tml.
Akcepts – rakstveida piekrišana uzņemties
Akreditēt – pilnvarot kādu būt par diplomātisko pārstāvi ārvalstī; pilnvarot kādu būt par oficiālu pārstāvi starptautiskā organizācijā, starptautiskā pasākumā u.tml.
Ambulance – ārstniecības iestāde, kur sniedz medicīnisku palīdzību atnākušiem vai mājās esošiem slimniekiem
Asociācija – organizāciju vai personu apvienība, kam ir kopīgi saimnieciski, politiski, zinātniski vai kādi citi uzdevumi

Autora komentārsAtvērt
Atlants