Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.08.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Bērncentrētais mācību modelis', 1.
  • Konspekts 'Bērncentrētais mācību modelis', 2.
  • Konspekts 'Bērncentrētais mācību modelis', 3.
  • Konspekts 'Bērncentrētais mācību modelis', 4.
  • Konspekts 'Bērncentrētais mācību modelis', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Lai gan paši Montesori bērnudārza un skolas darbības principi visādos tiešos un netiešos veidos veicina bērnu socializēšanās un sadarbošanās prasmju attīstību – brīvā materiāla un nodarbes izvēle stiprina prieku būt vienā kolektīvā, kaut gan katrs dara savu.
Pie stiprās Montesori pedagoģijas puses gan varu minēt pašu pedagoģijas ideju un būtību kā tādu, bet, manuprāt, nozīmīgi ir tas, ka ir jauktas vecuma grupiņas, kad vecakie bērni var piedalīties, rūpējoties par jaunākajiem grupas biedriem, palīdzot tam iemācīt dažādas lietas. Komunikācijā tas ir liels pluss, kā arī veicina draudzību un sadarbību. Pēc manām domām tādējādi bērnam neveidojas egoistiskas tieksmes, tas ir ļoti nozīmīgi tām ģimenēm, kurām ir viens pats bērniņš. Arī ģimenēs, kurās ir vairāki bērni tas ir nozīmīgi tādā ziņā, ka bērni iemācās sadarboties un rūpēties viens par otru, tādējādi veicinot saticību ģimenē.
Secinu, ka bērncentrētajā modelī ir ļoti daudz pozitīvo aspektu, kas veicina sadarbības, komunikācijas, radošuma un sevis pilnveidošanas prasmi. Manuprāt, ja bērns to visu veiksmīgi iemācās un apgūst, tad viņam ir lieliskas iespējas uz sasniegumiem savā dzīvē.

Atlants