Vērtējums:
Publicēts: 06.11.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Attīstības psiholoģijas priekšmets, uzdevumi un metodes', 1.
  • Konspekts 'Attīstības psiholoģijas priekšmets, uzdevumi un metodes', 2.
  • Konspekts 'Attīstības psiholoģijas priekšmets, uzdevumi un metodes', 3.
  • Konspekts 'Attīstības psiholoģijas priekšmets, uzdevumi un metodes', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Priekšmets: pēta cilvēka uzvedības un pieredzes izmaiņas dzīves gaitā, arī psihisko procesu, īpašību un stāvokļu vecumposmu īpatnības.
Mērķis: atklāt attīstības likumsakarības.
Uzdevumi: attīstības likumsakarību pētīšana, aprakstīšana un paskaidrošana.

1.Attīstības jēdziens. Psihiskās attīstības specifika.
Attīstība ir dabas fenomens, tomēr konkrētas sabiedrības institūcijas to ietekmē(ģimene, skola…) Att. ir gan bioloģiskais augšanas, gan kultūrvērtību piesavināšanās process.
Attīstība ir fiziska vai psiholoģiska pārmaiņa gadu gaitā no bērnības līdz vecumam- neatgriezeniska un likumsakarīga materiālu un ideālo objektu maiņa.
Vigotskis- att. ir reālo un ideālo formu mijiedarbības process.
Edelmans- attīstība ir sistēmu pašorganizēšanās process un to ietekmē atlases mehānismi, kad no iedzimto iespēju daudzveidības tiek atlasīts tas, kas integrēs evolūcijas, embrionālos un ontoģenētiskos procesus.
Darvins- attīstba ir pakāpenisks adaptācijas process apkārtējai videi
Hekkelis- embrija attīstība atkārto homo sapien attīstību, pēc kārtas pienemot priekšteču formas. Ontoģenēze atkārto filoģenēzi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants