• Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem

     

    Referāts9 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.05.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 1.
  • Referāts 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 2.
  • Referāts 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 3.
  • Referāts 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 4.
  • Referāts 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 5.
  • Referāts 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 6.
  • Referāts 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 7.
  • Referāts 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 8.
  • Referāts 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 9.
  • Referāts 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 10.
  • Referāts 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 11.
  • Referāts 'Lasītmācīšanas īpatnības bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem', 12.
Darba fragmentsAizvērt

Ja bērni ar šāda veida traucējumiem, bet veselu psihi mācās skolās, kur nav attiecīgu speciālistu, bieži vien rodas pārpratumi. Ir zināmi daudzi cilvēki, kuriem saglabājusies cietgalvja iesauka no skolas laikiem, taču viņi ir varējuši lieliski vadīt savu mājsaimniecību vai ilgus gadus nostrādāt veikalā vai citur.

Palīglīdzekļi un metodes, kas uzlabo teksta uztveri
Tie varētu būt zilas vai tumši dzeltenas krāsas filtri vai brilles ar tonētiem stikliem.
Kā arī uztveres īpatnībām pielāgots burtu lielums. Līdzekļi, kas palīdz noturēt skatu pie konkrētās rindiņas, vārda (lineāls, balta lapa, pirksts). Samazināts vai palielināts apgaismojums.
Lai veicinātu lasītprasmes attīstību nepieciešams pielietot arī alternatīvas metodes, piemēram, TV, radio, muzeju, izstāžu, izrāžu, ierakstu klausīšanās. Radināt bērnus atrast vārdus pēc redzes atmiņas (veselo vārdu metode), atslēgas vārdus tekstā. Censties uztvert domu no konteksta. Mācību materiāli, kuri ierakstīti CD vai MP3 formātā. Valodas spēles mācību procesā palīdz bagātināt vārdu krājumu. Skolēni pēc daudzkārtējiem atkārtojumiem paši sāk atkārtot „savā” valodā, pirmās zilbes, atsevišķus vārdus.
Bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem svarīgi, lai būtu tieša un intensīva burtu un skaņu saistības mācīšana un trenēšana - redzot burtu “A”, nosaukt skaņu “A”, burtu atpazīšana, skaņu rakstīšana, atsevišķu skaņu savienošana zilbēs, atsevišķu skaņu saklausīšana.

Atlants