-
Bērna valodas attīstība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku pētījumi par valodas attīstību | 5 |
1.1. | Valodas vispārīgs raksturojums | 5 |
1.2. | Valodas raksturojums jaunākajā pirmsskolas vecumā | 7 |
1.3. | Valodas attīstības iespējas PII ar angļu valodu kā otro sarunvalodu | 10 |
Secinājumi | 19 | |
2. | Pedagoģisko paņēmienu izstrāde valodas attīstībai agrīnās bērnības posmā | 20 |
2.2. | Situācijas analīze privātajā PII „X” | 24 |
2.3. | Kritēriju izstrāde valodas attīstības konstatācijai PII ar angļu valodu kā otro sarunvalodu | 26 |
2.4. | Ieteikumu izstrāde pirmsskolas skolotājiem bērnu valodas attīstības veicināšanai | 29 |
Secinājumi | 35 | |
Secinājumi | 36 | |
Literatūra un izmantotie avoti | 37 | |
Pielikumi | 39 |
Secinājumi
Izcila pirmsskolas izglītība katram bērnam ir mērķis, kuru vēlas sasniegt katra pirmsskolas izglītības skolotāja. Pasaulei kļūstot arvien kosmopolītiskākai, arvien biežāk skolotāji saskaras ar bērniem no dažādām pasaules valstīm. Arī Latvijā šobrīd ir palielinājies to bērnu skaits, kuru dzimtā valoda nav latviešu valoda.
ESL programma mūsdienu multikulturālajā pasaulē ir ārkārtīgi nozīmīga. Tā palīdz integrēties jebkurā pasaules valstī bērniem, kuru vecāki bieži pārceļas no vienas valsts uz otru, darba komandējumu dēļ, vai labākas dzīves meklējumos.
Bieži vien ESL tiek jaukta ar bilingvālo apmācību, kaut gan tās ir divas absolūti atšķirīgas mācību programmas. Bilingvālā apmācības programmā tiek vienlaicīgi izmantotas gan dzimtā, gan svešvaloda. ESL pirmsskolā bērns tiek „iemests” bieži vien absolūti svešas valodas un kultūras vidē, lai nu „peld un ķepurojas” kā grib. Metodes, kuras tiek pielietotas bilingvālā pirmsskolas izglītības iestādē, ESL apmācībā nederēs. Atļaušos apgalvot, ka bilingvālā apmācība jaunākajā pirmsskolas vecumā ir stipri vieglāka, nekā ESL. ESL pedagogi savā praksē saskaras ar bērniem no valstīm, kuru valodu viņi nepārzina. Adaptācijas periods tik agrīnā vecumā svešas valodas vidē, kur pedagogs var raudošu vai niķīgu mazuli nomierināt tikai ar apskāvienu, maigu un mierinošu balss tembru ir smags gan mazuļiem, gan viņu skolotājiem un auklītēm.
Cik man zināms, Latvijā neapmāca ESL pedagogus, arī grāmatu par šo apmācību ir maz, un skolotājām bieži vien nākas izmantot interneta materiālus, ESL pedagogu forumus, interneta vietnes. Tomēr, kā jau iepriekš minēju, mūsdienu pasaulē pēc šīs programmas rodas arvien lielāks pieprasījums. Tieši tāpēc man šī programma šķiet tik ļoti interesanta un pētāma.
…
Atsauces nekvalitatīvas.