Vērtējums:
Publicēts: 22.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Ģimenes loma bērna iztēles un jaunrades attīstībā', 1.
  • Eseja 'Ģimenes loma bērna iztēles un jaunrades attīstībā', 2.
  • Eseja 'Ģimenes loma bērna iztēles un jaunrades attīstībā', 3.
  • Eseja 'Ģimenes loma bērna iztēles un jaunrades attīstībā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Radošu bērnu ģimenes parasti ar prieku pavada laiku kopā ar bērnu, aktīvi un tieši iesaistoties viņa fantāziju spēlēs un radošajos centienos, paši kļūstot līdzīgi bērniem. Vecāki var tieši ietekmēt bērnu radošuma attīstību stimulējot spēlēs fantāziju un zinātkāri jau agrā bērnībā. Radošu pirmsskolēnu vecāki parasti ir abstrakti domājoši, pacietīgi, elastīgi, atvērti, vērīgi, izprotoši un ļauj bērnam būt neatkarīgam. Arī pētījumi pierādījuši, ka bērni, kuri iesaistās radošās iztēles bagātās paša noteiktās spēlēs, attīsta spēju paši regulēt savu uzvedību un emocijas, salīdzinot ar citiem bērniem. „Jaunrade un iztēle ir līdzīgi muskuļiem; ja tu tos nelieto, tu tos zaudē,” saka D. Elkinds[7; 1]. Bērna radošajā audzināšanā un radošajā attīstībā svarīgi nodrošināt piemērotu vidi un materiālus:
Nodrošiniet bērnam daudzveidīgas iespējas kopīgām lomu spēlēm.
Iedrošiniet bērnus spontāni izdomāt spēles bez vecāku iejaukšanās.
Nodrošini bērnam vienmēr pieejamus materiālus un lietas radošām nodarbēm, piemēram, palagu, ko var pārklāt pāri žurnāla galdiņam vai krēslam u.tml.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants