-
Mārketinga mix elementi un to savstarpējās atbilstības analīze
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | ||
1. | Mārketings | |
2. | Mārketinga “mix” elementi | |
2.1. | Mārketinga 4P elementi | |
2.2. | Mārketinga-mix nozīmīgākie faktori | |
2.3. | Mārketinga mix elementu pētīšana | |
3. | Produkts | |
3.1.1. | Mārketinga “mix” stratēģija katrā no produkta dzīves cikliem | |
3.2. | Produkta standartizācija | |
3.3. | Produkta raksturlielumi | |
3.4. | Produktu klasifikācija | |
3.5. | Produkta līmeņi un produkta īpašības | |
3.6. | Produkta zīmols, tā būtība un nozīme | |
4. | Cena | |
4.1. | Cenu noteikšanas process | |
4.2. | Cenu veidošanas politika | |
4.3. | Cenu veidošanas stratēģijas | |
5. | Vieta | |
5.1. | Sadales kanāls | |
5.2. | Sadales kanālu veidi | |
5.3. | Starpnieki, to veidi un starpnieku izmantošanas priekšrocības | |
5.4. | Vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības būtība un funkcijas | |
5.5. | Produkta Izplatīšanas stratēģija | |
6. | Virzīšana tirgū | |
6.1. | Reklāma | |
7. | 4P elementu analīze uzņēmumā SIA “Cido grupa” | |
7.1. | Uzņēmuma apraksts | |
7.2. | Galvenās attīstības fāzes | |
7.3. | Produkcija (Prece) | |
7.4. | Cenu veidošana | |
7.5. | Produkta virzīšana tirgū | |
7.6. | Vieta | |
8. | 4P elementu savstarpējās atbilstības analīze uzņēmumā SIA “Vinnis” | |
8.1. | Produkts | |
8.2. | Cena | |
8.3. | Vieta | |
8.4. | Virzīšana tirgū | |
Priekšlikumi | ||
9. | Mārketinga 4P elementu salīdzinājums starp uzņēmumiem SIA „Cido pārtikas grupa” un SIA „Vinnis” | |
Secinājumi | ||
Priekšlikumi |
Secinājumi.
1. Mārketinga mix elementus var pielīdzināt statūtiem no kādas rokasgrāmatas veiksmīga uzņēmuma vadīšanai un ātrai attīstībai. Tie līdztekus valdības noteiktajiem likumiem un regulām par komercdarbību pilda uzņēmuma darbības veicināšanu vai ierobežošanu.
2. Šo 4 elementu komplekss ir viena no svarīgākajām daļām, kas nodrošina mārketinga efektīvu funkcionēšanu.
3. Nepastāv vienota sistēma visiem uzņēmumiem, katram jācenšas izstrādāt individuālu pieeju un nosacīti pareizi precīzu mārketinga mix elementu pielietojumu komercdarbībā. Par to Jūs varat pārliecināties rūpīgi izpētot 7. un 8. nodaļu, kur ir iztirzāti divu dažādu uzņēmumu mārketinga komplekss.
4. Uzņēmuma sekmīga darbība atkarīga no ilgtermiņa mārketinga darbību plānošanas.
5. Septītajā nodaļā analizētais uzņēmums SIA „Cido grupa” mārketinga plānošanu iedala divās daļās, īstermiņa un ilgtermiņa. Īstermiņa plānošanā ietilpst jauno produktu pētīšana un tirdzniecības analīze, no kuras izriet lēmums par produkta ražošanu vai atteikšanos no produkta, savukārt ilgtermiņa plānošanā ietilpst tirgus paplašināšana, esošo tirdzniecības vietu saglabāšana un pieprasītākās produkcijas efektīvas tirdzniecības nodrošināšana. Šāda veida mārketinga politikas plānošana palīdz analizēt pieļautās kļūdas un sekmēt veiksmīgāku produkta virzīšanas veidu un vietas izvēli tirgū.
6. Uzsākot produkta ražošanu ir svarīga patērētāju vajadzību un vēlmju izpēte, jo no tā ir atkarīga uzņēmuma tālākā darbība. Ja ražotais produkts patērētājam neliksies pievilcīgs un praktiski pielietojams, uzņēmumam nav jēgas turpināt šī produkta ražošanu, taču ja produkts tiek atzīts no patērētāju puses, tad uzņēmumam noteikti jāveic produkta virzība tirgū, reklamēšana un cenas apmēra pamatota noteikšana, kas būtu patērētājiem pieņemamas.
Priekšlikumi
1. Uzņēmumiem ir modri jāseko izmaiņām politikā un ekonomikā, un atbilstoši tām ir jāplāno uzņēmuma tālākā attīstība, darbības virziens un sadarbības iespējas.
2. Protams, nevajag aizmirst arī par tirgus regulāru izpēti, kas šajā gadījumā spēlē vislielāko lomu, jo no tās ir atkarīga visa uzņēmuma darbība.
3. Nosakot produkta cenu, uzņēmumiem lielāka vērība būtu jāpievērš patērētāju ekonomiskajam stāvoklim, lai produktu iegādāties varētu arī cilvēki ar zemiem ienākumiem. To var izdarīt, ja tiek meklēti veidi kā samazināt produktu ražošanas izmaksas.
4. Uzņēmumiem vajadzētu rīkot spilgtas reklāmas kampaņas saviem produktiem, lai modinātu patērētāju interesi par tiem. Tādejādi pieprasījums pēc šiem produktiem palielinātos, pieaugtu produktu noiets.
5. Uzņēmumiem vairāk nepieciešams reklamēt savu produkciju ārpus Latvijas tirgum, jo lielā daļā no valstīm uz kurām tiek eksportēta produkcija ir nepietiekama informācija par produkta kvalitāti un veselīgumu.
6. Un ārpus Latvijas tirgum nevajadzētu vien beigties ar Baltijas valstīm. Uzņēmumam būtu jāpiedāvā sava produkcija arī valstīm Eiropas mērogā saglabājot kvalitāti un nepieļaujot cenu neadekvātu samazināšanu, vai nolaišanu tikai uz pašizmaksu segšanu.
…
Saturs Ievads 3 1. Mārketings 4 2. Mārketinga “mix” elementi 6 2.1 Mārketinga 4P elementi 6 2.2 Mārketinga-mix nozīmīgākie faktori 7 2.3 Mārketinga mix elementu pētīšana 7 3. Produkts 9 3.1 Produkta dzīves cikls 9 3.1.1 Mārketinga “mix” stratēģija katrā no produkta dzīves cikliem 11 3.2 Produkta standartizācija 12 3.3 Produkta raksturlielumi 12 3.4 Produktu klasifikācija 13 3.5 Produkta līmeņi un produkta īpašības 14 3.6 Produkta zīmols, tā būtība un nozīme 15 4. Cena 17 4.1 Cenu noteikšanas process 17 4.2 Cenu veidošanas politika 19 4.3 Cenu veidošanas stratēģijas 19 5. Vieta 21 5.1 Sadales kanāls 21 5.2 Sadales kanālu veidi 22 5.3 Starpnieki, to veidi un starpnieku izmantošanas priekšrocības 23 5.4 Vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības būtība un funkcijas 23 5.5 Produkta Izplatīšanas stratēģija 25 6. Virzīšana tirgū 26 6.1 Reklāma 27 7. 4P elementu analīze uzņēmumā SIA “Cido grupa” 29 7.1 Uzņēmuma apraksts 29 7.2 Galvenās attīstības fāzes 29 7.3 Produkcija (Prece) 30 7.4 Cenu veidošana 30 7.5 Produkta virzīšana tirgū 30 7.6 Vieta 31 Priekšlikumi 31 8. 4P elementu savstarpējās atbilstības analīze uzņēmumā SIA “Vinnis” 33 8.1 Produkts 33 8.2 Cena 34 8.3 Vieta 35 8.4 Virzīšana tirgū 35 Priekšlikumi 35 9. Mārketinga 4P elementu salīdzinājums starp uzņēmumiem SIA „Cido pārtikas grupa” un SIA „Vinnis” 36 Secinājumi. 37 Priekšlikumi 38 Izmantotā literatūra 39 Ievads Mārketings ir mūsu dzīves neatņemama sastāvdaļa. Mūsdienās tas ir satopams uz katra soļa. Ejot pa ielu redzam lielus, krāsainus vai arī mazus, melnbaltus plakātus un skrejlapas, kas stāsta, ka tieši tā prec vai pakalpojums mums ir vajadzīgs. Ka tieši tā prece spēs apmierināt mūsu visu vajadzības un cels sabiedrības dzīves līmeni. Mārketingam mūsu dzīvē ir liela nozīme. Tas veicina mūsu vajadzību un vēlmju nepārtrauktu izaugsmi, mūžīgo tiekšanos pēc kā jauna. Un tieši šeit izpaužas mārketinga dubultā daba. Tas var gan pozitīvi, gan negatīvi ietekmēt cilvēci. Mārketings viennozīmīgi veicina cilvēku tiekšanos pēc jaunākām, labākām un ideālākām lietām, tādejādi aicinot sasniegt dzīvē pilnību. Bet tieši šīs jaunās vajadzības ir pilnīgi atšķirīgas no vidusmēra cilvēka ierastajām vajadzībām. Šīs vajadzības ir pretdabiskas cilvēkam ar standarta dzīves uztveri. Tās ir mākslīgi radītas reklāmas ietekmes rezultātā. Bet neatkarīgi no tā mārketings – pozitīvs vai negatīvs – kā tāds nevar pastāvēt bez saviem elementiem. Nav noslēpums, ka jebkura lieta nevar pastāvēt bez tās sastāvdaļām. Amerikāņu izgudrotais 4P elementu kopums – product (produkts), price (cena), place (vieta), promotion (virzība tirgū) – ir galvenās mārketinga sastāvdaļas. Šos elementus izmanto, lai izzinātu un maksimāli apmierinātu cilvēku vēlmes un vajadzības. Kā arī tie tiek ņemti vērā, lai uzņēmumi attīstītos, spētu gūt pārsvaru pār konkurentiem un gūtu peļņu. Lai labāk izprastu pašu mārketingu, pirmkārt ir jāizprot tā elementi. Un tieši tāpēc šajā referātā, tiek pievērsta nozīme šiem četriem galvenajiem mārketinga elementiem. Referātā tiek izskaidrots katra elementa jēdziens, būtība un nozīme, kā arī tā loma mārketingā. Lai labāk tiktu izprasts teorētiskais izklāsts par mārketinga mix elementiem, 7. nodaļā atspoguļots 4P elementu pielietojums uzņēmuma SIA „Cido” darbībā, bet 8. nodaļā ir atspoguļots 4P elementu pielietojums uzņēmumā SIA „Vinnis”. Savukārt 9. nodaļā ir šo abu uzņēmumu 4P elementu savstarpējais salīdzinājums un analīze.