Vērtējums:
Publicēts: 15.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 1.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 2.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 3.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 4.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 5.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 6.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 7.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 8.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 9.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 10.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 11.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 12.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 13.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 14.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 15.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 16.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 17.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 18.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 19.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 20.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 21.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 22.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 23.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 24.
  • Referāts 'Jauniešu attīstības raksturojums', 25.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Jauniešu attīstības raksturojums    4
1.1.  Psihiskās attīstības raksturojums    5
1.2.  ES attīstība jauniešu periodā    6
1.3.  Kognitīvas attīstības raksturojums    8
1.4.  Emocijas un jūtas    8
1.5.  Fiziskā attīstība    10
1.6.  Intelektuālā attīstība    12
2.  Personības īpašības jauniešu vecumā    14
3.  Jauniešu saskarsmes raksturojums    15
3.1.  Attiecības ar pieaugušajiem    15
3.2.  Attiecības ar vienaudžiem    16
4.  Vajadzības ir jauniešu interešu pamats    18
5.  Vērtīborientācijas nozīme jauniešu vecumposmā    20
5.1.  Studējošās jaunatnes vērtību pasaule    20
5.2.  Studentu uzskati par problēmām vērtību pārvērtēšanas procesā    21
  Secinājumi    24
Darba fragmentsAizvērt

1. Jauniešu attīstības raksturojums
Jauniešu perioda posms no 15-18 gadiem uzskata par agrīnās jaunības vecumu. Šis vecums ir fiziskā brieduma sākumstadija un vienlaikus dzimumattīstības beigu stadija.
Agrā jaunība ir laiks, kad visasāk tiek uztvertas, ievērotas un apzinātas pretrunas sabiedrībā un personīgajā dzīvē. Analizējot agrās jaunības vecumposmu, rodas nepieciešamība pievērsties problēmu pirmscēloņiem, un tie bieži vien meklējami bērnībā. Neprasme kontaktēties ar vienaudžiem un pieaugušajiem, antisociālā rīcība, suicidālas (pašnāvnieciskas) domas – tās ir bērnu un pusaudžu problēmas.
Jaunietis 15-18 gadu vecumposmā mācās vidusskolā un beidz vidējo mācību iestādi un kļūst par pilntiesīgu sabiedrības locekli, saņem pasi, iegūst tiesības piedalīties vēlēšanās. Vidusskolēnu ietekmē sadzīves, ekonomiskās, saskarsmes un citas ārējās problēmas, kā arī iekšējās – fiziskā labsajūta, pārdzīvojumi, paradumi, vērtības un daudzi citi. Īpaši uzsveramas ir pašizteikšanās, pašapliecināšanās un drošības vajadzību neapmierināšana skolā un ģimenē. Vienlaikus viņš uzņemas arī pilnu juridisko atbildību par savu rīcību. Skolēns pilnīgi apzinās mācību un profesijas izvēles sabiedrisko jēgu.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants