Vērtējums:
Publicēts: 02.04.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Konspekts 'Personāla piederības sajūtas veidošana', 1.
  • Konspekts 'Personāla piederības sajūtas veidošana', 2.
  • Konspekts 'Personāla piederības sajūtas veidošana', 3.
  • Konspekts 'Personāla piederības sajūtas veidošana', 4.
  • Konspekts 'Personāla piederības sajūtas veidošana', 5.
  • Konspekts 'Personāla piederības sajūtas veidošana', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Hercbergs uzskatīja, ka, kaut arī higiēnas faktoriem ir liela nozīme, tiem tomēr nav ilgstoša ietekme uz motivāciju; jābūt arī citiem pozitīviem motivāciju veicinošiem faktoriem.” (Gulbis G., Liepiņš J.,Nešpors V., Saulītis J, 1990)
Atgriežoties pie personāla piederības sajūtas veidošanas pret uzņēmumu un Maslova teorijas, autors vēlas pievērst uzmanību pēdējiem diviem, ar finansēm nesaistītiem faktoriem – novērtējums un sevis piepildījums, kuri ir vienlīdz vai pat vairāk svarīgi motivāciju veidošanā.
„Atzīšana – tā ir dabiska tieksme – vēlēties, lai pūles tiktu atzītas. Uzslavas un atsauksmes stimulē cilvēkus sasniegt arvien vairāk.” (turpat) Godprātīga un taisnīga attieksme vairo uzticēšanos.
Panākumi – daudzi cilvēki vēlas gūt apmierinājumu, veicot nozīmīgu ieguldījumu kādā pasākumā, un bieži vien šādos pasākumos darbinieks ir gatavs dot vairāk nekā prasa tiešie darba pienākumi.
Progress – „vairums cilvēku vēlas iesaistīties intriģējošās situācijās un ar arvien pieaugošu piepūli tās pārvarēt.” (turpat) Darbiniekam svarīgi arī zināt, ka uzņēmums spēj piedāvāt izaugsmes iespējas un apmācību.
„Atbildība – vairums prasmīgu, gudru darbinieku ir laimīgi uzņemties atbildību un vadību. Viņi nav jāpiespiež.”.(turpat) Svarīgi ļaut darbiniekiem darboties, dalīties idejām, realizēt kādus projektus, tādā veidā pārstāvot uzņēmumu un piesaistot klientus.

Autora komentārsAtvērt
Atlants