Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.04.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 1.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 2.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 3.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 4.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 5.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 6.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 7.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 8.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 9.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 10.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 11.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 12.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 13.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 14.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 15.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 16.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 17.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 18.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 19.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 20.
  • Prezentācija 'Izstumto skolēnu problēma un risināšanas iespējas', 21.
Darba fragmentsAizvērt

Psiholoģiskais darbs ar atstumtības problēmu
Individuālās nodarbības ar atstumtiem bērniem - personisku īpašību diagnosticēšana, ka arī saruna ar bērnu – par viņa interesēm, par situāciju klasē, par problēmām.
Grupu nodarbības ar atstumtiem bērniem - iekļauj sevī uzdevumus, kuri liek sadarboties ar citiem, meklēt kompromisus, labāk uzzināt viens otru, pievērst uzmanību katra bērna īpašībām u.c.
Darbs ar klasi - nodarbības ļauj pieradināt visu klasi darbam komandā, kompromisu meklēšanai un iemācīt būt iecietīgāk viens pret otru.

Uzdevumi darbam ar klasi
“Novērošanas spēja” - divi skolēni iziet no klases, pārējie mēģina atcerēties, kā viņi izskatās, uzvedās, runā.
„Pabeidz teikumu” – Piedāvājiet pabeigt teikumus:
„Man nepatīk, kad mani klasesbiedri...”
„Būtu labi, ja mūsu klases skolēni... ”
Un pēc tam sastāda rezultātu tabulu, kuru pēc tam apspriež kopā ar skolēniem.

Uzdevumi darbam ar klasi
„Zīmējam ar vienu zīmuli” – Bērni sadalās pāros. Katram pārim ir 1 lapa un 1 zīmulis. Katrs iedomājas, ko gribētu uzzīmēt, sarunāties nedrīkst. Tad arī bērni ņem zīmuli un zīmē kopā. Pēc tam var apskatīties zīmējumus un apspriest uzvedības taktiku.
„Sveiki” – Skolēni 2-3 minūtes staigā pa klasi un jāsasveicinās ar katru, kuru satiec. Izvairīties no tikšanas nedrīkst. Pēc tam visi kopā apspriež kā jūtas uzdevuma laikā, vai bija cilvēki, ar kuriem negribējās sasveicināties.

Secinājumi
Gandrīz katrs bērns ir ja ne mobinga dalībnieks, tad vismaz liecinieks.
Ja pieaugušie ļaus nesodīti abižot bērnu, tad viņam būs ļoti grūti iemācīties uzticēties, draudzēties un mīlēt.
Svarīgi iemācīt bērniem stāvēt pretī agresoriem, nelīdzinoties viņiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants