Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.03.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konkurence, monopolistiskā konkurence', 1.
  • Konspekts 'Konkurence, monopolistiskā konkurence', 2.
  • Konspekts 'Konkurence, monopolistiskā konkurence', 3.
  • Konspekts 'Konkurence, monopolistiskā konkurence', 4.
  • Konspekts 'Konkurence, monopolistiskā konkurence', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Konkurence ir firmas stratēģija un tāda ekonomiski pastāvīgu firmu sacensība, kas efektīvi ierobežo atsevišķu uzņēmēju spēju ietekmēt vispārējos preču apgrozības apstākļus (cenu, piedāvājumu) un veicina preču ražošanu un pakalpojumu sniegšanu atbilstoši pieprasījumam. Tā ir cīņa par pircēju, par noteicošo lomu tirgū vai kādā tirgus daļā. Konkurence ir tirgus ekonomikas neatņemama sastāvdaļa, galvenais stimuls attīstīt ražošanu (pakalpojumus), efektīvi saimniekot. Tirgus dalībnieku ekonomiskā uzvedība ir organiski saistīta ar konkurenci. Konkurence ir ekonomiskā progresa noteicošā svira. Konkurences spēks saistās ar ekonomisko piespiešanu, kas liek iesaistīties cīņā par augstāku efektivitāti. Neviens uzņēmējs, liels vai mazs, nevēlas bankrotēt. Konkurence ir brīva no administratīviem žņaugiem, priekšstatiem. Tas nenozīmē, ka konkurence var ignorēt valsts likumdošanu.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants