-
Mārketinga plāna izstrāde izsmidzināmajai silikona aizsargplēvei
| Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
| Ievads | 3 | |
| 1. | PEST analīze | 4 |
| 2. | Konkurences spēki | 6 |
| 2.1. | Konkurenti | 6 |
| 2.2. | Konkurentu skaits un ietekme - konkurences daudzstūris | 6 |
| 2.3. | Tirgus tendences | 7 |
| 3. | SWOT analīze | 8 |
| 4. | Tirgus segmentēšanas un pozicionēšana | 9 |
| 4.1. | Patērētāju segmentēšana | 9 |
| 4.2. | Segmentēšana pēc izplatīšana | 10 |
| 4.3. | Produkta pozicionēšana | 11 |
| 4.4. | Mērķa tirgus apjoms | 11 |
| 4.5. | Mērķa tirgus noteikšana | 11 |
| 5. | Mārketinga stratēģijas izstrāde | 13 |
| 5.1. | Mārketinga komplekss | 13 |
| 5.2. | Produkta stratēģija | 15 |
| 5.3. | Cenu stratēģija | 16 |
| 6. | Izplatīšana un veicināšana | 18 |
| 6.1. | Izplatīšana | 18 |
| 6.2. | Veicināšana | 19 |
| Secinājumi un priekšlikumi | 21 | |
| Bibliogrāfiskais saraksts | 22 |
Secinājumi un priekšlikumi
Studiju darba izstrādes gaitā tika izdarīti sekojoši secinājumi:
1. Latvijas tirgū netiek izplatīti līdzīgi produkti kā izsmidzināmā silikona aizsargplēve;
2. Latvijā neviens uzņēmums neražo viedtālruņu aizsargplēves vai izsmidzināmas silikona aizsargplēves, tādēļ tā ir brīva tirgu niša;
3. Pastāv labas izredzes iegūt lielu tirgus daļu, jo šis produkts novērš alternatīvo produktu nepilnības;
4. Visefektīvākais veids kā ātri sasniegt lielāku patērētāju skaitu, ir izmantot jau esošos izplatīšanas kanālus;
5. Izsmidzināma silikona aizsargplēve ir inovatīvs produkts jauno tehnoloģiju vidū, jo atšķirībā no citiem līdzīga veida produktiem, jo viens izsmidzināmās silikona aizsargplēves iepakojums ir piemērots visa veida ierīcēm.
Studiju darba priekšlikumi:
1. Uzņēmumam, nostiprinot savas pozīcijas tirgū, ir iespēja izplatīt savu produkciju izmantojot netikai mazumtirgotāju un internetveikalu izplatīšanas kanālus, bet arī izveidojot savu veikalu;
2. Uzņēmumam ir jāsadarbojas ar mobilo telefonu un planšetdatoru izplatītājiem un jāpiedāvā izsmidzināmā silikona aizsargplēve komplektā ar viedtālruņiem un planšetdatoriem;
3. Uzņēmuma ir jāpozicionē izsmidzināmā silikona aizsargplēve kā produkts, kuru var izmantot arī planšetdatoru, portatīvo datoru uncitu ierīču pārklāšanai.
…
Studiju darbs priekšmetā Komercdarbība. Tā ietvaros izveidots jauns produkts. Uzdevumi: -Izpētīt produkta vides analīzi (PEST) -Aplūkot produkta konkurences spēkus -Veikt iekšēja vides analīzi (SWOT) -Noteikt produkta tirgus un patērētāju segmentus -Veikt mārketinga stratēģijas izstrādi -Izpētīt, kā izplatīt produktu tirgū























