Vērtējums:
Publicēts: 20.04.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Ķīnas arhitektūras un mākslas savdabība', 1.
  • Referāts 'Ķīnas arhitektūras un mākslas savdabība', 2.
  • Referāts 'Ķīnas arhitektūras un mākslas savdabība', 3.
  • Referāts 'Ķīnas arhitektūras un mākslas savdabība', 4.
  • Referāts 'Ķīnas arhitektūras un mākslas savdabība', 5.
  • Referāts 'Ķīnas arhitektūras un mākslas savdabība', 6.
  • Referāts 'Ķīnas arhitektūras un mākslas savdabība', 7.
  • Referāts 'Ķīnas arhitektūras un mākslas savdabība', 8.
  • Referāts 'Ķīnas arhitektūras un mākslas savdabība', 9.
  • Referāts 'Ķīnas arhitektūras un mākslas savdabība', 10.
  • Referāts 'Ķīnas arhitektūras un mākslas savdabība', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  ĶĪNAS ARHITEKTŪRA    4
1.1  LIELAIS ĶĪNAS MŪRIS    4
1.2  ĶEIZARU KAPENES    4
1.3  ĶĪNIEŠU BŪVTIPI    5
1.4  ARHITEKTŪRA HAŅU DINASTIJAS LAIKĀ    6
1.5  ARHITEKTŪRA TANU DINASTIJAS LAIKĀ    7
1.6  TEMPĻI    7
2.  ĶĪNAS MĀKSLA    8
2.1  GLEZNIECĪBA    8
2.2  MŪZIKA    9
2.3  TEĀTRIS    10
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    12
Darba fragmentsAizvērt

Ķīniešu arhitektūra līdzās celtnieciski formāliem elementiem ietver sevī vēl arī labu tiesu simbolikas, kas apgrūtina šīs arhitektūras pilnīgu izpratni. Ar ķīniešu arhitektūras ārējo formu Eiropa sāka iepazīties 17. gs., un radās tā sauktā chinoiserie, nesaprastas vai pārprastas ķīniešu arhitektūras formas, kuras paraugi izkaisīti Anglijā, Francijā un Vācijā (piem., „Ķīnas tornis” Minhenē). Lauvas, tīģeri, bruņurupuči, feniksi, pūķi un tamlīdzīgi ornamentāli darinājumi uz ķīniešu celtņu fasādēm šķiet eiropietim naiva fantastika, maz noderīga cēlajiem uzdevumiem. Neapjausta paliek skaitļu simbolika, neiztulkots ķīniešu sensenais duālisms, - viss tas, kas ir ķīniešu arhitektūras svarīga un neatņemama sastāvdaļa. Kaut gan ķīniešu arhitektūrā ir indu un pat hellēņu, bet vēlāk persiešu, islāmiešu un dienvidaustrumu aziātu formu ietekmes, tomēr šīs arhitektūras dziļākie pamati ir autonomi. Šo pārliecību gūstam, salīdzinot, piemēram, indu stupu, topu vai toranu ar ķīniešu svētnīcu, tai un pailou. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants