Vērtējums:
Publicēts: 28.05.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Literatūras metodika sākumskolā', 1.
  • Konspekts 'Literatūras metodika sākumskolā', 2.
  • Konspekts 'Literatūras metodika sākumskolā', 3.
  • Konspekts 'Literatūras metodika sākumskolā', 4.
  • Konspekts 'Literatūras metodika sākumskolā', 5.
  • Konspekts 'Literatūras metodika sākumskolā', 6.
  • Konspekts 'Literatūras metodika sākumskolā', 7.
  • Konspekts 'Literatūras metodika sākumskolā', 8.
  • Konspekts 'Literatūras metodika sākumskolā', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Metodiskie ieteikumi dažādu žanru lasīšanai
Žanru nosaukums
Metodiskie paņēmieni.
1.Stāsts
• Darbs ar tekstu – Skolotājs piedāvā atbilstošu tekstu, kas ir aktuāls. To var lasīt vai noklausīties ierakstā vai noskatīties video.
• Diskusija – skolēni var grupās vai visas klases ietverā iesaistīties argumentētā sarunā par dažādām tēmām, lai noskaidrotu uzskatu daudzveidību, rastu iespējamos risinājumus, atbildes uz būtiskiem jautājumiem.
• Ilustrēšana – Skolēni zīmē ilustrācijas literārajam darbam.
• Jautājumi – skolotājs vai skolēni mutiski vai rakstiski uzdod jautājumus par literāro darbu.
• Kooperatīvās mācīšanās metodes ( projekta darbs) – skolotājs piedāvā projekta darbu, kura veikšanai nepieciešama skolēna produktīva sadarbība. Piemēram, skolēni veido balvas rakstniekiem – stāstu autoriem.
• Lomu spēle – tiek piedāvātas mācību situācijas apraksts, un skolēni iejūtas atveidojamā lomā atbilstoši uzdevumam.
• Prognozēšana – tiek ieteiktas prognozes par apgūstamo tematu, pamatojoties uz jau zināmo vai izlasīto. Piemēram, pārtraucot lasīšanu, uzklausot dažādus viedokļus par to.
• Tukšo vietu aizpildīšana( nepabeigtie teikumi) – tekstā skolēni atbilstoši noteikumiem aizpilda tukšas vietas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants