Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.10.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 1.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 2.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 3.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 4.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 5.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 6.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 7.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 8.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 9.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 10.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 11.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 12.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 13.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 14.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 15.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 16.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 17.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 18.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 19.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 20.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 21.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 22.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 23.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 24.
  • Konspekts 'Konstitucionālās tiesības', 25.
Darba fragmentsAizvērt

Pieteikums Satversmes tiesai
Prasības (formālas un saturiskas)
Pieteikuma parakstītājsPieteikumam pievienojamie materiāli
Īpatnības attiecībā uz pašvaldības domes pieteikumu
Īpatnības attiecībā uz Tiesas pieteikumu
Īpatnības attiecībā uz konstitucionālo sūdzību kopš 2001. Gada LV

Valsts prezidents.
Izšķir 2 valsts galvas veidus:
Monarhs
Prezidents
Valsts galva:
pārstāv valsti, reprezentē to gan iekšpolitikā, gan ārpolitikā, starptautiskās attiecībās
persona, kas faktiski vai formāli ieņem augstāko vietu valsts institūciju hierarhijā.
Nācijas simbols, tradīciju pārmantojamības un sabiedrības stabilitātes garants!

Valsts kontrole.
VK Darbības mērķis
1. Noskaidrot valsts un pašvaldību budžeta līdzekļu un mantas, kā arī valsts un pašvaldību budžetā iekļauto ES un citu starptautisko organizāciju līdzekļu izmantošanas:
tiesiskumu,
pareizību
ekonomiskumu (lietderību)
efektivitāti
Viss kopā – kā labi pārvaldīt. Labas pārvaldbas principa ievērošana.
Valsts kontrole ir viens no LR konstitucionālajiem orgāniem 87. Pants ( 7. Nodaļa Satversmē)
Valsts kontroles likums.
Satversmes tiesas spriedums lietā Nr. 2010-06-01 2010. Gada 25. Novembris. Punkti 10. Un 14.2.
Neatkarības jēdziens ietver arī neatkarīgu budžetu.
Valsts kontrole ir neatkarīga koleģiāla iestāde.
Veicot finanšu, likumības un lietderības revīzijas, tā kontrolē valsts, pašvaldību un citu atvasināto publisko personu bbudžetu līdzekļu ieņēmumus un izdevumus, kā arī valsts un pašvaldību kapitālsabiedrību, publiski privāto un privāto kapitālssabiedrību finanšu līdzekļus un rīcību ar mantu.
Valsts kontrole ir konstitucionālā institūcija, kas veicot revīzijas, īsteno kontroles funkciju attiecībā uz valsts, pašvaldību, ES u.c. Starptautisku organizāciju vai institūciju līdzekļu izlietojumu valstī.
VK neatkarība.
VK pati nosaka, kurās iestādēs veiks revīzijas, tās laiku, veidu uzdevumus;
Nav padota MK saskaņā ar Satversmes 58. Pantu
VK pakaļauta vienīgi likumam;
Valsts kontrolieri un padomes locekļus atbrīvot no amata var tikai uz tiesas sprieduma pamata krimināllietā;
Par VK vadošajām amatpersonām nevar būt personas, kas pēdējo 3 gadu laikā bijušas MK locekļi vai piedējo 3 gadu laikā bijušas vēlētos amatos politiskajās partijās.
VK darbības mērķis – sniegt rekomendācijas atklāto trķumu novēršanai.

Autora komentārsAtvērt
Atlants