Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.07.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 36 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 1.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 2.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 3.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 4.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 5.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 6.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 7.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 8.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 9.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 10.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 11.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 12.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 13.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 14.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 15.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 16.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 17.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 18.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 19.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 20.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 21.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 22.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 23.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 24.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 25.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 26.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 27.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 28.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 29.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 30.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 31.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 32.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 33.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 34.
  • Referāts 'Kustību aktivitātes mācību procesā 6-gadīgu bērnu stājas veidošanai', 35.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Sešgadīgo bērnu fiziskā attīstība un anatomiski fizioloģiskās īpatnības    7
2.  Sešu gadu vecu bērnu stājas traucējumu profilakse    15
3.  Kustību aktivitātes mācību procesā stājas veidošanā    19
4.  Pētījuma metožu raksturojums    43
5.  Rezultātu analīze un apkopojums    45
  Secinājumi    51
  Literatūras saraksts    52
Darba fragmentsAizvērt

Ievads

Lai mēs varētu rūpēties par pilnvērtīgu bērnu attīstību, jāapzinās audzināšanas mērķis- veidot vispusīgu, harmoniski un fiziski attīstītu personību. Tas jāsāk jau agrā bērnībā un jāturpina pirmskolā.
Mēs visi labi zinām, cik nozīmīga vieta vispusīgas personības veidošanā ir ierādāma labai un vispusīgai fiziskajai attīstībai, kas ietver sevī gan veselību, gan arī skaistu ķermeni, kas nav iedomājams bez pareizas stājas.
Veselīga dzīvesveida paraduma trūkums mūsdienās , atstāj nelabvēlīgas sekas uz pareizas stājas veidošanu. Klausoties jaunākās ziņas, var secināt , ka gandrīz katrs trešais iedzīvotājs cieš no muguras sāpēm, tāpēc par pareizas stājas veidošanos ir jārunā un šī problēma jārisina..
Audzināšanā īpaši nozīmīga kļūst personības un sabiedrības mijiedarbība un socializācijas funkciju veidošanās. Viens no mūsdienu pedagoģijas principiem ir- audzināts un izglītots cilvēks ir ne tikai daudz zinošs, cik sagatavots mainīgiem dzīves apstākļiem, viņš apjēdz savu vietu dzīvē. Zināšanas nedrīkst atraut no dzīves. Izglītošanai jānotiek ne tikai pirmsskolas iestādē, bet arī ģimenēs un sabiedrībā.
Cilvēka veselība un pilnvērtīga fiziskā attīstība ir viena no lielākajām pasaules vērtībām. Tā ir pamats katra cilvēka darbaspējām un labsajūtai. Veselība cilvēkam ir laime, ko tas nepamana, kamēr viņam tā ir.
Ar jēdzienu “bērnu stāja” apzīmē ierastu ķermeņa turēšanas veidu stāvot, sēžot un pārvietojoties.
Bērna stāja ir viņa fiziskās attīstības rādītāja. Pareiza stāja nodrošina labvēlīgus apstākļus visu orgānu un sistēmu funkcionēšanai, tādējādi ietekmējot organismu kopumā. Tieši augošam bērnam tas ir ļoti svarīgi. Pareizu stāju palīdz saglabāt visu muskuļu grupu vienmērīga attīstība [11].
Bērnu stājas veidošana ir abpusējs process, kurā bērnam ir aktīva loma. Svarīgi ir kā bērns izturas pret skolotāju un uzdevumu. Rotaļa ir galvenā bērna darbība pirmskolas vecumā. Rotaļas metodikas veidošana ir saistīta ar individuālas pieejas izmantošanu katrā konkrētā situācijā, ņemot vērā gan rotaļas fizisko, gan emocionālo ietekmi uz bērnu.
Rotaļā bērns modelē dzīvi. Rotaļa iedrošina bērnu, palīdz atbrīvoties no mazvērtības kompleksiem, palīdz ieinteresēt bērnus pareizi izpildīt koriģējošās kustības.
Rotaļa pieaugušajam jāvada un jāvirza. Diemžēl ne vienmēr ģimenē rotaļas nozīmi pareizi novērtē.
Ne velti A. Makarenko uzsvēris, ka vecākiem labi jāpārdomā, kas ir rotaļa, ar ko tā atšķiras no darba. Ja pieaugušie pret rotaļu ir vienaldzīgi, tad “ viņi nevar vadīt bērnu, vienmēr jūtas nedroši un drīzāk gan bojā bērnu nekā viņu audzina”
Strādājot pirmsskolas iestādē var redzēt, ka arvien pieaug to bērnu skaits, kuriem ir stājas traucējumi. Šo agrīno stājas traucējumu profilaksi var uzskatīt par svarīgu medicīnisku, pedagoģisku un sociālu problēmu Latvijā. Par bērna veselību jāuzņemas atbildība ne tikai skolotājam, bet arī vecākiem un visai sabiedrībai kopumā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants