Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Kam pieder mediji Latvijā?', 1.
  • Konspekts 'Kam pieder mediji Latvijā?', 2.
  • Konspekts 'Kam pieder mediji Latvijā?', 3.
  • Konspekts 'Kam pieder mediji Latvijā?', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Pierasts, ka visi zina to, kurš ir žurnāla vai laikraksta redaktors, televīzijas vai radio direktors, bet kā ar īpašniekiem? Kam tad īsti pieder ceturtā vara Latvijā? Līdz šim par to nebiju aizdomājusies, bet sākot pētīt šo jautājumu, secināju, ka pie atbildēm nav tik viegli tikt, kā varbūt gribētos.
Lielākā daļa mediju ir akciju sabiedrības: AS „Latvijas Avīze”, AS „Diena”, AS vai sabiedrības ar ierobežotu atbildību: SIA „Mediju nams”, SIA „LABA”, SIA „Izdevniecība Rīgas viļņi” u.c. Akciju sabiedrībās īpašniekus uzskatīt līdz ar to ir grūtāk.
Iztirzājot īpašnieka ietekmi uz mediju saturu, gribu teikt, ka uzskatu, ka tā ir viena no galvenajām problēmām, kas ietekmē mediju subjektivitāti, korupcijas attīstību šajos uzņēmumos un nespēju žurnālistam pilnvērtīgi darīt savu darbu, jo ir noteiktas robežas, par ko žurnālists drīkst rakstīt, un par ko nedrīkst tikai, tādēļ, ka tā, redz, labpatīkas medija īpašniekam…

Autora komentārsAtvērt
Atlants