Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.04.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mācību traucējumi īpaši apdāvinātiem bērniem', 1.
  • Konspekts 'Mācību traucējumi īpaši apdāvinātiem bērniem', 2.
  • Konspekts 'Mācību traucējumi īpaši apdāvinātiem bērniem', 3.
  • Konspekts 'Mācību traucējumi īpaši apdāvinātiem bērniem', 4.
  • Konspekts 'Mācību traucējumi īpaši apdāvinātiem bērniem', 5.
  • Konspekts 'Mācību traucējumi īpaši apdāvinātiem bērniem', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Par īpaši apdāvinātiem tiek uzskatīti bērni, kuri, salīdzinot ar saviem līdzaudžiem, ņemot vērā vienādus apstākļus, uzrāda augstākas mācību spējas un izteikti augstāku radošo izpausmi. Jēdziena „ apdāvināts” izcelsme ir vārds „ dāvana” un nozīmē iekšēji labvēlīgu sūtību attīstībai. Bērni, kuri izceļas ar šīm īpašībām, atšķiras ar intelekta attīstību un un neparasti augstu prāta attīstības līmeni. Viena no definīcijām , kas apzīmē šo jēdzienu ir apdāvināto bērnu izglītošanas pētniekieka Jozefa Renzulli 1978. gadā ieviestais Trīs apļu apdāvinātības modelis: apdāvināts bērns = augsta kreativitāte (radošās spējas)+augsta motivācija+intelektuālās spējas virs vidējā līmeņa. Tādu bērnu esot apmēram 3 - 5%.
Apdāvinātus bērnus raksturo šādas kreativitātes pazīmes:
interesējas par daudzām lietām; pastāvīgi uzdod jautājumus par itin visu;
piedāvā daudzas idejas un risinājumus problēmām un jautājumiem; bieži vien piedāvā neparastus, attapīgus risinājumus;
savu viedokli izsaka brīvi; domstarpību gadījumos dažkārt ir radikāls; ir neatlaidīgs;
bieži riskē, ir pārgalvīgs fantazētājs;
patīk iztēloties, spēlēties ar idejām, ieteikt dažādus uzlabojumus;
piemīt laba humora izjūta;
emocionāli jutīgs,
izjūt un pamana estētisko;
nepiemērojas citiem, ir individuālists;
kritiku izsaka konstruktīvi, nevēlas pieņemt autoritārus paziņojumus. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants