Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.03.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Psihisko procesu "Uztvere" attīstības salīdzinājums', 1.
  • Konspekts 'Psihisko procesu "Uztvere" attīstības salīdzinājums', 2.
Darba fragmentsAizvērt

UZTVERE
*Veido lietu kopsakarības, pazīst lietas un situācijas pēc to būtiskākajām pazīmēm.
*Prot salīdzināt priekšmeta īpašības ar cita priekšmeta īpašībām.
*Prot saskatīt priekšmetu kopīgās un atšķirīgās pazīmes.
*Prot izdalīt galveno, būtisko.
*Attīstās laika uztver; spēj atspoguļot parādību ilgumu, ātrumu, secību.
*Saista abstraktos laika apzīmējumus ar reālo izpratni – sākumā, vēlāk, agrāk, pēc tam, ilgi utt.
*Attīstās telpiskā uztvere.
*Parādot trīs punktus. Bērns tos uzter kā trīstūra trīs virsotnes.
*Pēc vārdiska apzīmējuma spēj noteikt priekšmeta atrašānās vietu – tur, te, tuvu, tālu, guļus, stāvus, pa albi, pa kreisi, vidū, aizmugurē utt.
*Prot saskatīt atēlā būtisko imformāciju un pastāstīt par to.
*5 gadu vecumā izšķir priekšmetu formas un krāsas.
*7 gadu vecumā jau var uztvert pasakas, stāstus ar sarežģītu sižetu un zemtekstu.
*Pazīst priekšmetus pēc to kontūrām.
*Var izmantot zināšanas jaunā situācijā.


Atlants