-
AS "Latfood" tirgus izpēte
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 4 | |
1. | A/S Latfood vēsture | 5 |
2. | Čipsu ražošanas industrijas vēsture | 6 |
2.1. | Maskavas salmiņi | 6 |
3. | Produkti | 8 |
3.1. | Produktu uztrurvērtības un kvalitātes kritēriji | 8 |
3.2. | Zaļā karotīte | 9 |
3.3. | Produkcija | 10 |
4. | Zimoli | 13 |
4.1. | Vieta Latvijas mīlētāko zīmolu topā | 14 |
4.2. | Cenas | 15 |
5. | Ādažu čipsu pozicionēšanas karte | 17 |
6. | Tirgus | 18 |
6.1. | A/S “Latfood” peļnā | 18 |
7. | SVID analīze | 19 |
7.1. | A/S “Latfood” jauna marketinga ideja | 19 |
7.2. | Eraf projekts | 20 |
7.3. | Konkurence | 20 |
7.4. | Sods | 21 |
Secinājumi un ierosinājumi | 22 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 23 |
7.4.Sods
04.07.2001. Konkurences padome, pamatojoties uz Konkurences likuma 7. panta 2. punktu, 17. panta 2. punktu, kā arī uz Ministru kabineta 30.12.1997. noteikumu Nr. 444 "Konkurences likuma pārkāpumu izskatīšanas kārtība" 20. punktu, konstatēja, ka a/s "Latfood", atrodoties dominējošā stāvoklī kartupeļu čipsu un čipsu no kartupeļu mīklas realizācijas tirgū Latvijas teritorijā, noslēdzot līgumus ar noteikumiem, kuri ierobežo citu preču zīmju atrašanos tirdzniecības tīklos, ar vairākiem mazumtirgotājiem un vairumtirgotājiem, kuri bija spēkā 1999. gadā, piešķirot tiem lojalitātes atlaides, sašaurināja konkurentu piedāvātās konkrētās preces piedāvājumu par sliktu patērētājiem, tādējādi ļaunprātīgi izmantojot dominējošo stāvokli, ir pārkāpusi Konkurences likuma 17. pantā noteikto aizliegumu.
Konstatētais pārkāpums a/s "Latfood" darbībās ir saistīts ar tirgus sašaurināšanu par sliktu patērētājiem. A/s "Latfood" noslēgtie līgumi ar mazumtirgotājiem un vairumtirgotājiem (galvenokārt tirgus segmentā, kurā ietilpst nelielie veikali) ierobežoja konkurējošo preču atrašanos vairāk nekā 100 uzņēmējsabiedrību tirdzniecības vietās Latvijas teritorijā, tādējādi padarot šīs preces noteiktā apjomā nepieejamas patērētājiem. Konkurences padome uzskata, ka pārkāpuma radītās sekas izpaudās apstāklī, ka laika periodā, kad a/s "Latfood" veica darbības, kas ir pretrunā ar Konkurences likumu, patērētājiem tika ierobežotas konkrētās preces veidu izvēles iespējas, t.i., tika ierobežota konkurence starp preču zīmēm.
Konkurences padome uzlika a/s "Latfood" soda naudu 0,1% apmērā no 2000. finansu gada neto apgrozījuma, kas sastāda 3462,5 latus, ieskaitot to valsts budžetā.[10]
Secinājumi un ierosinājumi
Secinājumi
1. A/S „Latfood” sortiments ir ļoti plašs. Tas ietver 11 dažāda garšas čipsu pakas dažāda garšas saļo uzkodu pakas, 8 dažāda garšas riekstu paciņas 7 dažāda garša mērcītes, 3 dažāda garša sāļās uzkodas „Taste & Go”.
2. Pēc aptaujas rezultātiem, A/S „Latfood” ieņem augstas pozīcijas pozicionēšanas kartē dēļ izcīlai garšai un atbilstošai cenai
3. Uzņēmuma peļņa pieaugusi 3,5 reizes – līdz 543,3 tūkstošiem
4. A/S „Latfood” produkciju eksportē uz 12 valstīm.
5. A/S „Latfood” iesaistās visdažādākajos projektos. Tas palīdz popularizēt A/S „Latfood” zīmolu. Un uzlabot produkta kvalitāti.
6. Hipotēze - A/S „Latfood” ir līderis Latvijas čipsu un sāļo uzskodu tirgū.
…
A/S Latfood ir dibināta 1993.gada decembrī un ir Latvijas vadošais kartupeļu pārstrādes uzņēmums, kura pamatdarbība ir kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražošana un realizācija. Vēsturiski kartupeļu pārstrādes pirmsākumi datējami ar 1971.gadu, kad kolhozā “Ādaži” sāka ražot kraukšķošos kartupeļu salmiņus - "Maskavas" un kartupeļu cieti. ’90 gadu sākumā ekspluatācijā tiek nodota rūpnīca un kartupeļu noliktava, kur var uzglabāt līdz pat 15 000 tonnu kartupeļu. 1995. gadā ar Somijas kompānijas AB Chips līdzdalību A/S Latfood kļūst par akcijas sabiedrību. 2005.gada 1.martā uzņēmumu AS Latfood piemeklēja ugunsnelaime, kā rezultātā čipsu un sāļo uzkodu ražošana līdz 2006.gada rudenim tika pārcelta uz Skandināviju. Jau 2006.gada jūnijā atjaunotajā ražotnē darbu atsāk jaunas kartupeļu čipsu ražošanas līnijas. Šodien ar teju 20 gadu pieredzi A/S Latfood ieņem stabilas pozīcijas pašmāju tirgū un turpina paplašināt savas eksporta aktivitātes. Mēs centīgi strādājam, lai uzlabotu patērētāja zināšanas par sāļo uzkodu kategoriju kopumā un informētu par mūsu produktiem. Ik gadu uzņēmuma apgrozījums palielinās, radot jaunas attīstības un paplašināšanās iespējas, un pilnveidi nākotnē.[7]