Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.12.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Didaktika', 1.
  • Konspekts 'Didaktika', 2.
  • Konspekts 'Didaktika', 3.
  • Konspekts 'Didaktika', 4.
  • Konspekts 'Didaktika', 5.
  • Konspekts 'Didaktika', 6.
  • Konspekts 'Didaktika', 7.
  • Konspekts 'Didaktika', 8.
  • Konspekts 'Didaktika', 9.
  • Konspekts 'Didaktika', 10.
  • Konspekts 'Didaktika', 11.
Darba fragmentsAizvērt

6.uzdevums
Raksturojiet vērtēšanas procesu pēc tālāk dotajiem kritērijiem:
• Plusi.
Skolotāja iegūst atgriezenisko saiti, vērtēšanas process motivē daļu no bērniem mācīties. Bērns un vecāki ir informēti par bērna sasniegumiem mācību jomā. Vērtēšana motivē bērnu mājās papildus pamācīties. Vērtēšana pilnveido turpmāko mācību darbību.
• Mīnusi.
Vissliktākajā gadījumā vērtēšana ir pilnīgi atdalīta no klases vides un aktivitātēm un pārvēršas par rituālu, kas galvenokārt kalpo skolēnu iebiedēšanai. Bērni vērtēšanu uzskata par pedagoga varas avotu un pašu izglītojamo stresa un beztiesiskuma cēloni. Sākumskolā vērtēšana un vērtējums ir kļuvis par lielīšanās un sacensību objektu. Samazina bērniem pašvērtējumu un samazina bērnu degsmi izzināt un mācīties. Skolotājs ļaujas savām emocijām, bērnu vērtējot. Vērtēšana nav objektīva uz konkrēto bērnu, jo katram bērnam ir savs apguves līmenis. Nedrīkst uzdot vienu un to pašu darbu tiem bērniem, kuri nespēs tikt galā ar sarežģītiem uzdevumiem, un viņš nav pie tā vainīgs.

Autora komentārsAtvērt
Atlants