Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.04.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Valsts ieņēmumu dienests, tā funkcijas', 1.
  • Referāts 'Valsts ieņēmumu dienests, tā funkcijas', 2.
  • Referāts 'Valsts ieņēmumu dienests, tā funkcijas', 3.
  • Referāts 'Valsts ieņēmumu dienests, tā funkcijas', 4.
  • Referāts 'Valsts ieņēmumu dienests, tā funkcijas', 5.
  • Referāts 'Valsts ieņēmumu dienests, tā funkcijas', 6.
  • Referāts 'Valsts ieņēmumu dienests, tā funkcijas', 7.
  • Referāts 'Valsts ieņēmumu dienests, tā funkcijas', 8.
  • Referāts 'Valsts ieņēmumu dienests, tā funkcijas', 9.
  • Referāts 'Valsts ieņēmumu dienests, tā funkcijas', 10.
  • Referāts 'Valsts ieņēmumu dienests, tā funkcijas', 11.
  • Referāts 'Valsts ieņēmumu dienests, tā funkcijas', 12.
  • Referāts 'Valsts ieņēmumu dienests, tā funkcijas', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Vēsture    1
1.1.  VID izveidošanās    1
1.2.  VID attīstība 1994 – 2004    1
2.  VID mērķi un uzdevumi    5
2.1.  Uzdevumi nodokļu administrēšanā    5
2.2.  Uzdevumi muitas politikas īstenošanā    6
2.3.  Finanšu policijas pārvaldes uzdevumi likumpārkāpumu atklāšanā valsts ieņēmumu jomā    7
2.4.  Uzdevumi akcīzes preču aprites, nodrošinājuma un uzraudzības jomā    7
2.5.  Uzdevumi korupcijas novēršanas politikas īstenošanā    8
3.  Struktūra    9
4.  VID tiesības, pienākumi un atbildība    10
4.1.  Vispārējas tiesības    10
4.2.  Nodokļu administrācijas pienākumi    10
4.3.  VID pienākumi    11
4.4.  Nodokļu administrācijas atbildība    11
Darba fragmentsAizvērt

Pēc Latvijas neatkarības atgūšanas tika izveidotas divas organizācijas, kuru uzdevums bija ieņēmumu iekasēšana:
1.Valsts finansu inspekcija, kas atbildēja par nodokļu iekasēšanu;
2.Muitas departaments, kas atbildēja par muitas nodevām un nodokļiem par starptautisko tirdzniecību.
Par Valsts ieņēmumu dienesta dibināšanas brīdi var uzskatīt 1993.gada 28.novembri, kad tika pieņemts likums "Par Valsts ieņēmumu dienestu". Šis likums un nepieciešamība uzlabot ieņēmumu iekasēšanu un ekonomēt administratīvās izmaksas bija par pamatu tam, ka divas minētās organizācijas tika apvienotas, izveidojot Valsts ieņēmumu dienestu (turpmāk – VID), kas ir tieši pakļauts Finanšu ministrijai.
1993.gada 28.novembris - pieņemts likums "Par Valsts ieņēmumu dienestu"
1993.gads - uz esošās Finansu inspekcijas bāzes pēc reorganizācijas izveidots Nodokļu kontroles departaments.
Galvenie VID izveides mērķi bija:
panākt taisnīgākas nodokļu sistēmas izveidi;
uzlabot sadarbību ar nodokļu maksātājiem;
veidot sabiedrisko domu par nodokļu nomaksas nepieciešamību;
izveidot atbilstošu apkalpošanas servisu;
samazināt birokrātisko procesu un procedūras;
samazināt administratīvos izdevumus.
VID ir juridiska persona, kuras pārvaldes struktūru un darba organizāciju reglamentē šādi normatīvie akti - „Darba likums”, likums „Par Valsts ieņēmumu dienestu”, „Valsts civildienesta likums”, likums „Par nodokļiem un nodevām”, „Korupcijas novēršanas likums”, „Darba aizsardzības likums”, „VID ierēdņu un darbinieku Ētikas kodekss”, Ministru kabineta noteikumi, iekšējie darba kārtības noteikumi, u.c. normatīvie akti.
VID attīstība 1994 – 2004.
Saskaņā ar likuma „Par Valsts ieņēmumu dienestu” definīciju VID ir valsts pārvaldes institūcija, kas darbojas Finanšu ministrijas pārraudzībā un nodrošina nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu, nodevu un citi obligāto maksājumu iekasēšanu LR teritorijā un uz muitas robežas, kā arī realizē valsts muitas politiku un kārto muitas lietas. Bez tam VID veic dažādas ar ieņēmumu iekasēšanu un muitu tieši nesaistītas funkcijas, kā arī atbalsta funkcijas savas pamatdarbības nodrošināšanai.
Lai nodrošinātu VID uzdevumu veikšanu visā valsts teritorijā, VID tika izveidots centrālais aparāts un 33 teritoriālās iestādes. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants