Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.04.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 1.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 2.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 3.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 4.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 5.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 6.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 7.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 8.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 9.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 10.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 11.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 12.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 13.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 14.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 15.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 16.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 17.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 18.
  • Referāts 'Mācību ekskursijas vidusskolai kultūras vēsturē', 19.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Ekskursija – mācību forma    4
2.  Ārzemju mākslas muzeja ekspozīcijas atainotās senās civilizācijas – Ēģipte, Divupe, Grieķija, Roma    5
3.  Ekskursijas apraksts - dzelzs laikmets un viduslaiki Cēsu novadā    8
3.1.  Turaida, Āraišu ezerpils    9
3.2.  Cēsu viduslaiku pils    12
  Izmantotā literatūra    14
  Anotācija    15
Darba fragmentsAizvērt

Zinātniski pētnieciskais darbs. Tā nosaukums – “Mācību ekskursija kultūras vēsturē vidusskolai”. Autori: Silvija Pavlovska un Vivita Vīksna (11.b klase)
Kā var lasīt grāmatās, ekskursija ir kolektīva kādas vietas, izstādes, izrādes, muzeja u.tml. apmeklēšana. Tik vien. Vai arī – izbraukums nolūkā apmeklēt kādu vietu, pasākumu – ja tā tīk labāk. Ko nozīmē vārds “mācību” ar sešiem burtiem un trim zilbēm, kas novietotas priekšā visvarenajai “ekskursijai”, galvenās lomas tēlotājai? Īsi un skaidri – tieši to, ka skolēni (un ne tikai) tiek aicināti mācīties. Iepazīties, attīstīt savu domāšanu, atmiņu, uzmanību, savas radošās spējas, veidot un izkopt personības apziņu, gribu, sadzirdēt citu cilvēku viedokli. Kultūras vēsturē – jā, kāpēc gan ne? Ar to mūs mulsināja jau pirmajās kultūras vēstures stundās – esot 250 dažādu kultūras definējumu, interpretāciju un skaidrojumu. Lai pēc tam lasītu vienu – bijis tā un tā. Vidusskolai – jo kultūras vēsturi sāk mācīties tieši tur (jeb tieši šeit), nevis pamatskolā, ne bērnu dārzā.
Mācību ekskursijas dod iespēju iepazīt ne tikai vienam otru, bet arī plašāk izpētīt priekšmetus un parādības, kas šķiet tik tālas klases solā. Atklāt to cēloņus un savstarpējās sakarības, izdarīt objektīvākus secinājumus. Un ja tikai tie trīs (šoferis – gids – skolotājs) autobusa priekšā ļauj, justies lepnam, jo patiesi to esi izdarījis pats.
Secinājumi, komentāri, jautājumi? Lūdzu, ir tādas tiesības. Mums arī tādi ir, daži še lasāmi.
Mācību ekskursija ir mācību organizācijas forma, kas dod iespējas dabiskos apstākļos novērot un izpētīt dažādus priekšmetus, parādības un procesus, un kādas vietas (muzejs, pilsētas, vietas) kolektīva apmeklēšana mācību nolūkā.
Mācību ekskursijas tiek uzskatītas par ļoti vērtīgu mācību metodi, jo tajās skolēni mācās aplūkot parādības to savstarpējā sakarībā un mijiedarbībā, teorētiskās zināšanas tiek nostiprinātas praktiski, bet praktiskās zināšanas paliek atmiņā. Tomēr jāatceras, ka mācību ekskursijas nebūt nav pašmērķis tās uzdevums ir palīdzēt pilnīgāk saprast mācību priekšmetos apgūtās zināšanas, prasmes un iemaņas. Tās tiek plānotas ar mērķi novērot vai izpētīt, praktiski pielietot teorētiskās zināšanas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants