Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Rīgas Tehniskās universitātes konkurences analīze', 1.
  • Referāts 'Rīgas Tehniskās universitātes konkurences analīze', 2.
  • Referāts 'Rīgas Tehniskās universitātes konkurences analīze', 3.
  • Referāts 'Rīgas Tehniskās universitātes konkurences analīze', 4.
  • Referāts 'Rīgas Tehniskās universitātes konkurences analīze', 5.
  • Referāts 'Rīgas Tehniskās universitātes konkurences analīze', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Grafiks rāda, kāda ir segmentācijas mainīgo lielumu hierarhija, veicot tirgus segmentāciju. Galvenais mainīgais faktors ir akadēmiskās intereses. Ir acīmredzami, ka cilvēkiem, neatkarīgi no pārējiem faktoriem, galvenais faktors, izvēloties izglītību ir to akadēmiskās intereses. Tādēļ, jebkāda segmentēšana, mērķtirgus atrašanai, vai studiju programmas izstrādē (produkta) un virzīšanā, sākumā ir jādomā, ka potenciālajam studentam ir jābūt interese šajā priekšmetā (mehānika, robottehnika, uzņēmumu vadīšana, ķīmija utt.)
Pēc tam, kad ir veikta sākotnēja segmentācija pēc interesēm, ir jāsegmentē pēc 2. līmeņa mainīgajiem. Ārzemju studentu programmas angļu valodā tiek atdalītas no vietējiem studentiem domātām programmām šajā līmenī. Budžeta programmas, budžeta studentiem tiek atdalītas no executive MBA programmām šajā līmenī. Bakalaura programmas no maģistru un doktoru programmām.
Trešais segmentēšanas līmenis ir viszemākais un, iespējams, lieks. Taču, tik un tā, dažas programmas ir iespējams, pēc tam, kad ir veikta segmentācija 1. un 2. līmenī, vēl speciāli virzīt kādā no minētiem mainīgajiem atdalītā segmentā.
Tādēļ dažādie mērķtirgi, kurus tēmēt vajadzētu RTU, tiek noteikti pēc sekojošās shēmas:
1)Noteiktas objektu akadēmiskās intereses (kura fakultāte? Vai vispār interesē mācības?)
2)Noteikts vai students ir vietējais vai ārzemnieks (angļu valodas programma, vai latviešu, vai angļu valodas programma vietējam studentam); tiek noteikts izglītības līmenis (vai ir nepieciešama bak., mag., vai doc. programma?) un maksātspēja (cik daudz var prasīt par pakalpojumu?)…

Autora komentārsAtvērt
Atlants