Vērtējums:
Publicēts: 06.07.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Komandas darba iespējas izglītības iestādē', 1.
  • Referāts 'Komandas darba iespējas izglītības iestādē', 2.
  • Referāts 'Komandas darba iespējas izglītības iestādē', 3.
  • Referāts 'Komandas darba iespējas izglītības iestādē', 4.
  • Referāts 'Komandas darba iespējas izglītības iestādē', 5.
  • Referāts 'Komandas darba iespējas izglītības iestādē', 6.
  • Referāts 'Komandas darba iespējas izglītības iestādē', 7.
  • Referāts 'Komandas darba iespējas izglītības iestādē', 8.
  • Referāts 'Komandas darba iespējas izglītības iestādē', 9.
  • Referāts 'Komandas darba iespējas izglītības iestādē', 10.
  • Referāts 'Komandas darba iespējas izglītības iestādē', 11.
  • Referāts 'Komandas darba iespējas izglītības iestādē', 12.
  • Referāts 'Komandas darba iespējas izglītības iestādē', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Izglītības iestāde kā organizācija    4
1.2.  Organizācijas vadības mērķi    5
1.3.  Efektīva organizācija    6
2.  Komanda, tās raksturojums    7
2.1.  Komandas darbības efektivitāte    9
2.2.  Komandas potenciāla aktivizēšana    10
3.  Vadības komandas darba ieguldījums Trikātas pamatskolā    11
  Secinājumi    12
  Izmantotā literatūra    12
Darba fragmentsAizvērt

LR Izglītības un zinātnes izdotajās „Izglītības attīstības pamatnostādnēs 2007.-2013.gadam” ir teikts:
„ Pamatnostādnēs noteiktie rīcības virzieni aptver gan formālās, gan neformālās izglītības jomas. Īpaša uzmanība ir veltīta pirmsskolas un pamatskolas kvalitātei, profesionālās izglītības modernizācijai, augstākās izglītības konkurētspējas paaugstināšanai, uzsverot darba tirgum atbilstošu, praktisko iemaņu apguvei nepieciešamās mācību un studiju materiālās bāzes pilnveidošanu. Ir plānoti efektīvi pasākumi atbalsta nodrošināšanai bērniem ar speciālām vajadzībām, sociālās atstumtības riska grupām u.c.
Lai īstenotu minēto, ir jāstiprina izglītības vadības rīcībspēja, t.i. skolotāju darba kvalitātes nodrošināšanu, sadarbības veicināšanu ar vecākiem un sabiedrību.” [3]
Lai īstenotu dzīvē šīs pamatnostādnes, viens no priekšnoteikumiem ir vadības komandu veidošana izglītības iestādēs. Latvijā veidojas pozitīva pieredze vadības komandas darbam, taču šī pieredze zināmā mērā veidojas intuitīvi.
Brīvas, atbildīgas un patstāvīgas personības veidošanās skolā ir vadāms process. To nodrošina viss skolas kolektīvs, un lai šo procesu padarītu pēc iespējas pilnīgāku, ir nepieciešams veidot katrai skolai sev piemērotāko vadības komandu, kurā ietilptu gan psihologi un speciālie pedagogi, gan treneri un instruktori, gan sociālie pedagogi u.c..
Vienotā komandas darbā viņiem izdotos veidot mūsu bērnus par izglītotiem, zinošiem un garīgi bagātiem cilvēkiem.

„Organizācija ( no latīņu organizo ) ir indivīdu apvienība vienotā veselā kopējam mērķim. Ar vārdu „organizācija” apzīmē arī procesu, kas sekmē izglītības pilnveidi, vai veselā savstarpējo sastāvdaļu saistību, kā arī veselā autonomo daļu iekšējo sakārtotību.”[1.153]
Jebkura cilvēku grupa vēl nav organizācija. Lai tā būtu organizācija, tai jāatbilst vismaz diviem kritērijiem:
1.cilvēku grupa strādā apzināti ar nodomu sasniegt kopēju mērķi;
2.visiem cilvēkiem ir viens vēlamais galarezultāts, un to visi grupas dalībnieki pieņem par kopēju.
Izglītības iestāde kā organizācija tiek uzskatīta par pastāvīgu autonomu sistēmu un ir atšķirīga no citām organizācijām biznesā, ekonomikā, ražošanā vai tirdzniecībā, jo šo iestādi nevar izmērīt kvantitatīvi. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants