Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'AS "Latvijas Mobilais telefons" PEST analīze', 1.
  • Referāts 'AS "Latvijas Mobilais telefons" PEST analīze', 2.
  • Referāts 'AS "Latvijas Mobilais telefons" PEST analīze', 3.
  • Referāts 'AS "Latvijas Mobilais telefons" PEST analīze', 4.
  • Referāts 'AS "Latvijas Mobilais telefons" PEST analīze', 5.
  • Referāts 'AS "Latvijas Mobilais telefons" PEST analīze', 6.
  • Referāts 'AS "Latvijas Mobilais telefons" PEST analīze', 7.
  • Referāts 'AS "Latvijas Mobilais telefons" PEST analīze', 8.
  • Referāts 'AS "Latvijas Mobilais telefons" PEST analīze', 9.
  • Referāts 'AS "Latvijas Mobilais telefons" PEST analīze', 10.
  • Referāts 'AS "Latvijas Mobilais telefons" PEST analīze', 11.
  • Referāts 'AS "Latvijas Mobilais telefons" PEST analīze', 12.
  • Referāts 'AS "Latvijas Mobilais telefons" PEST analīze', 13.
  • Referāts 'AS "Latvijas Mobilais telefons" PEST analīze', 14.
  • Referāts 'AS "Latvijas Mobilais telefons" PEST analīze', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Mobilo sakaru pakalpojumu nozares raksturojums    4
2.  PEST analīze    6
2.1.  Politiskie faktori    6
2.2.  Ekonomiskie faktori    7
2.3.  Sociālie faktori    10
2.4.  Tehnoloģiskie faktori    12
  Izmantotā literatūra    14
Darba fragmentsAizvērt

2.4 Tehnoloģiskie faktori
Lai veiksmīgāk attīstītos pie mūsdienās pieaugošās tehnoloģiju attīstības, uzņēmumiem nepieciešams rast risinājumus tehnoloģiskai attīstībai, ko arī „LMT” veiksmīgi cenšas darīt. Mūsdienās aktīvi tirgū ienāk dažādi viedtālruņi, un, tas ir veids kā operatoram pievilināt papildus klientu klāstu. Šobrīd Latvijā kā iPhone oficiālais izplatītājs Latvijā ir „LMT”, savukārt „Bite” ir oficiālais "BlackBerry" telefonu izplatītājs Latvijā. Tomēr „LMT” šobrīd ir nostumts nedaudz malā, jo, neskatoties uz to, ka „LMT” lielākais konkurents „Tele2” nav „Apple” oficiālais izplatītājs Latvijā, uzņēmumam ir izdevies saviem korporatīvajiem klientiem piedāvāt jaunāko iPhone5 viedtālruni. Jāsaka, ka šis nav publisks piedāvājums, taču, ja kādam ir vēlme iegādāties šo telefonu, tad mobilo sakaru operators to izdara, sadarbojoties ar Eiropas telefonu izplatītājiem. Turklāt, „Tele2” izdevās būt soli priekšā „LMT” arī šī gada pavasarī, kad kā pirmais operators uzsāka piedāvāt saviem klientiem jaunāko „Apple” planšetdatora iPad modeli.
Līdz ar viedtālruņu popularitāti mainās arī klientu lietošanas paradumi, populārākas un noderīgākas kļūst tālrunī iekļautās aplikācijas, kuru izmantošana mūsdienās kļūst vienlīdz ierasta un svarīga salīdzinājumā ar tādām funkcijām kā zvanīšana, īsziņu sūtīšana un interneta pārlūkošana. Tad nu lielākais „LMT” konkurents „Tele2” ir izmantojis to un ir izveidojis pirmo mobilo aplikāciju katalogu Latvijā, kas ļauj ērti atrast noderīgākās aplikācijas un iepazīties ar atsauksmēm par tām, kā arī redzēt draugu lietotās aplikācijas. Aplikāciju katalogā ir apkopotas jau vairāk nekā 800 aplikācijas telefoniem ar dažādām operētājsistēmām (Android, Windows Phone, iOS, Symbian, MeeGo).
„LMT” ir lielākais mobilo sakaru operators Latvijā ar plašāko tīkla pārklājumu un „LMT” mobilais internets ir pieejams visā tīkla pārklājuma zonā, kas ir 99% Latvijas teritorijas, savukārt tā lielākā konkurenta „Tele2” mobilais internets ir pieejams 85%. Pašlaik „LMT” ātrgaitas 3G tīkla pārklājums sasniedzis 90% Latvijas teritorijas. Turklāt, būtu jāpiemin, ka Latvijā šobrīd ir izsniegtas tikai 3 licences UMTS (3G, IMT-2000) radiofrekvenču izmantošanai –„LMT”, „Tele2” un „Bite”, tas ļauj sniegt lietotājiem jaunas iespējas salīdzinot ar parastajiem mobilajiem telefonsakariem. Tomēr „LMT” ir izdevies izvirzīties līderos arī šajā jautājumā, proti, „LMT” trešās paaudzes tīkla pārklājums summāri ir divreiz lielāks nekā pārējiem un, skatoties pēc pakalpojumu patēriņu intensitātes, „LMT” klientu grupa arī ir aktīvāka.

Autora komentārsAtvērt
Atlants