Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.01.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Mārketinga pētījumu faktoru analīze', 1.
  • Eseja 'Mārketinga pētījumu faktoru analīze', 2.
  • Eseja 'Mārketinga pētījumu faktoru analīze', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Tāpēc, būtu nepieciešams pārliecināties, vai aizstājēj faktoru atrašana un atlasīšana vispār dotu kādu derīgu informāciju.
Kad visas iepriekš minētās darbības un soļi būs veikti, faktoru analīze var noslēgties ar pēdējo darbību – ar izstrādātā modeļa atbilstības noteikšanu. Pētot novēroto korelāciju, kas dota sākotnējā korelācijas matricā un atkārtoto korelāciju, kas iegūta no faktoru matricas, pētnieks atradīs atšķirības, kuras tiek dēvētas par starpību jeb atlikumu. Ja šādi starpību gadījumi ir daudz, tas liecina, ka izveidotā modeļa atbilstība ir slikta un iespējams jāatkārto tā izveide.
Protams, dzīvē veicot faktoru analīze ir iespējamas nobīdes no tikko teorijā aprakstīto soļu precīzas izpildes. Viss atkarīgs no tā, kas tiek pētīts un kam ir jāpievērš padziļināta uzmanība, savukārt, ko nav nepieciešams pārbaudīt tik rūpīgi, kā to nosaka faktoru analīzes shēma. Un, protams, nedrīkst aizmirst, ka šo analīzi nav tik grūti realizēt, ja tiek imantotas attiecīgās datorprogrammas – SPSS, SAS un MINITAB. Ar nepieciešamajām datorzināšanām faktoru analīzi ar šādu datorprogrammu palīdzību var veikt salīdzinoši ātri, uzreiz iegūstot vizuālus uzskates materiālus, jo diemžēl uz visiem zināmās MS Excel faktoru analīzi nav iespējams veikt.

Autora komentārsAtvērt
Atlants