Vērtējums:
Publicēts: 14.04.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Pedagoģija kā zinātne', 1.
  • Konspekts 'Pedagoģija kā zinātne', 2.
  • Konspekts 'Pedagoģija kā zinātne', 3.
  • Konspekts 'Pedagoģija kā zinātne', 4.
  • Konspekts 'Pedagoģija kā zinātne', 5.
  • Konspekts 'Pedagoģija kā zinātne', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Pedagoģijas zinātnei mūsdienās ir liela loma, jo neviens cilvēks nevar normāli eksistēt, nesaņemot izglītību. Ar šo zinātni ir saistīti vairāk vai mazāk visi cilvēki, jo bērni apmeklē bērnudārzus un skolas, kurās viņi saņem audzināšanu, kas ir pedagoģijas sastāvdaļa. Arī vecāki audzina savus bērnus. Pedagoģija ir mums visapkārt. Šajā darbā tiks izklāstīta pedagoģijas kā zinātnes veidošanās, tās iedalījums un pedagoģijas zinātnes vispārīgās problēmas.
Vajadzība izprast audzināšanas būtību un izveidot audzināšanas sistēmu, radīja īpašu zinātni -pedagoģiju. Audzināšanas galvenā funkcija ir sabiedrības uzkrātās sociālās pieredzes tālāka nodošana no paaudzes uz paaudzi. [2, 158] Audzināšana ir viens no personības veidošanās faktoriem. Audzināšana nozīmē to, ka cilvēki grib ar tiem vai citiem līdzekļiem sasniegt noteiktu mērķi - attīstīt un izveidot audzēknim noteiktas īpašības. [1, 16] Audzināšanu kā sarežģītu objektīvi eksistējošu parādību pētī daudzas zinātnes. Tā, piemēram, vēsturiskais materiālisms aplūko audzināšanu kā sabiedrības attīstības, tās ražošanas spēku un ražošanas attiecību attīstības atsevišķu momentu, vēsture - kā šķiru cīņas vēstures un šķiru politikas atsevišķu momentu, psiholoģija - saistībā ar attīstībā esoša cilvēka personības veidošanās pētīšanu. …

Atlants