Vērtējums:
Publicēts: 19.02.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Attīstošās programmas', 1.
  • Referāts 'Attīstošās programmas', 2.
  • Referāts 'Attīstošās programmas', 3.
  • Referāts 'Attīstošās programmas', 4.
  • Referāts 'Attīstošās programmas', 5.
  • Referāts 'Attīstošās programmas', 6.
  • Referāts 'Attīstošās programmas', 7.
  • Referāts 'Attīstošās programmas', 8.
  • Referāts 'Attīstošās programmas', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Uztveres attīstīšana    2
  Kā veicināt bērna dzirdi?    2
  Uzmanības attīstīšana    4
  Izmantotā literatūra    8
Darba fragmentsAizvērt

Es un mans brāļa dēls Rolands, kuram ir divi ar pusi gadiņi, atradāmies “mazajā istabā”, kad uz grīdas “lielajā istabā” nokrita un saplīsa šķīvis. Es Rolandam teicu, lai aiziet un apskatās, kas tas par troksni. Viņš man atbildēja, izteiksmīgi paraustot pleciņus, un aizskrēja uz pavisam citu pusi- uz trešo istabu, kura atradās tieši pretī tai istabai, kurā nokrita šķīvis.


Kā attīstīt bērna dzirdes uztveri?

Šos ieteikumus, kā veicināt bērna dzirdes uztveri, es atradu interneta adresē www.bernuarsts.lv., kur ārsts A. Žeigurs sniedz atbildes uz māmiņu jautājumiem.
Dzirdes un līdz ar to arī runas attīstību veicinās tas, ka jau no dzimšanas ar bērnu vecāki
runās, lasīs īsus, vecumam piemērotus stāstiņus, tos pārrunās un spēlēs spēles, kur jāklausās un jāatdarina skaņas, mēles kustības, grimases.
Kamēr bērna dzirde nav attīstījusies, viņš nedzird, kā vārdi pareizi izklausās un to vietā
izdomā savus. Šī iemesla dēļ viņš visbiežāk pats to nemana, nedzird savas kļūdas un skaņas, kuras izrunā nepareizi, tādēļ šinī stadijā nav vērts kļūdas labot un rāties. Labākais, ko var darīt, ir pareizi atkārtot šo vārdu un vārdus ar līdzīgām skaņām, līdz bērns izdzird, kā tie skan.
Lai nebūtu grūtības mācībās, ir ļoti svarīgi vingrināties atcerēties dzirdēto. Ja bērnam
dzirdes atmiņa ir vāja, viņš nespēj atcerēties to, kas viņam jādara, un nespēj saprast uzdevuma mērķi. Tas izpaužas kā grūtības koncentrēties un nepatika pret skolu. Ja bērns vāji uzklausa mutiskus norādījumus, viņam ir vecumam neatbilstoši mazs vārdu krājums, viņš neprot izteikt savas domas viņam ir grūtības atcerēties teikto, viņš skolā bieži cieš no pašapziņas trūkuma, jo nespēj sekot līdzi skolotāja skaidrojumiem. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants