Mārketings skar mūs ik dienu, ik stundu. Kas tad ir mārketings?
Termins mārketings ekonomiskajā literatūrā parādījās 19. un 20. gadsimtu mijā un tiešā nozīmē skaidrojams kā tirgus darbība, darbs ar tirgu. Šis angļu vārds pārņemts daudzās pasaules valodās.
Šodien var izdalīt mārketinga sociālo un vadības definīciju.
Saskaņa ar sociālo definīciju, mārketings ir sociāls process, kura laikā indivīdi un grupas iegūst to, kas tiem ir nepieciešams un ko tie vēlas, brīvi radot, piedāvājot un apmainoties ar produktiem un pakalpojumiem ar citiem indivīdiem un to grupām.
Saskaņa ar vadības definīciju, mārketings ir ideju, preču un pakalpojumu koncepcijas plānošanas un īstenošanas, cenu noteikšanas, reklamēšanas un izplatīšanas process, kura mērķis ir veicināt darījumus, kas apmierina individuālos un organizācijas mērķus.