Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Kvantitatīvās aptaujas instrumentārija izstrāde', 1.
  • Konspekts 'Kvantitatīvās aptaujas instrumentārija izstrāde', 2.
  • Konspekts 'Kvantitatīvās aptaujas instrumentārija izstrāde', 3.
  • Konspekts 'Kvantitatīvās aptaujas instrumentārija izstrāde', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Mārketinga pētījuma procesā lielākā daļa jautājumu ir paredzētas tam, lai izprastu un paredzētu patērētājus un to attieksmi. Atbildes uz pētījuma jautājumiem var palīdzēt uzņēmumiem izstrādāt īpašus produktus vai pakalpojumus, kas varētu apmierināt mērķauditorijas vajadzības.
Nereti pircēju attieksme pret produktu vai pakalpojumu tiek veidota no informācijas, kas ir pieejama tam, jūtām un paredzamās uzvedības. Tādējādi nav brīnums, ka uzņēmuma menedžments vēlas izprast un kaut kādā veidā ietekmēt patērētāju uzvedību. Patērētāju uzvedība nav nemaz tik viegli ietekmējama un maināma, tomēr iespējamāka ir patērētāju attieksmes maiņa.
Kas vispār ir attieksme un kā vispār tā tiek mērīta mārketinga pētījumu nolūkos? Ar attieksmi saprot īpašu psiholoģisku konstrukcijas veidu. Attieksme ir neizmērāma, tomēr no tās esamības var arī ko secināt. Patērētāju vērtības un pārliecība lielā mērā ietekmē cilvēka attieksmi, tās ietver sevī cilvēka novērtējumu.
Būtībā var apgalvot, ka attieksme ir garīgi izteikts veids, kā cilvēki uztver, vada un reaģē uz vidi un tajā notiekošo. Kāds pētījums ir parādījis, ka ir trīs galvenie komponenti, kas veido cilvēka attieksmi – izziņas prasības, patika un nodomi. Katrs no šiem komponentiem nodrošina dazādu ieskatu cilvēka attieksmē.

Atlants