Vērtējums:
Publicēts: 05.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Kacusika Hokusai gleznas "Lielais vilnis" analīze', 1.
  • Referāts 'Kacusika Hokusai gleznas "Lielais vilnis" analīze', 2.
  • Referāts 'Kacusika Hokusai gleznas "Lielais vilnis" analīze', 3.
  • Referāts 'Kacusika Hokusai gleznas "Lielais vilnis" analīze', 4.
  • Referāts 'Kacusika Hokusai gleznas "Lielais vilnis" analīze', 5.
  • Referāts 'Kacusika Hokusai gleznas "Lielais vilnis" analīze', 6.
  • Referāts 'Kacusika Hokusai gleznas "Lielais vilnis" analīze', 7.
  • Referāts 'Kacusika Hokusai gleznas "Lielais vilnis" analīze', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Gravīrā “Lielais vilnis pie Kanagavas” ir attēlota okeāna ainava, kurā noris dubults formu paralēlais sakārtojums – telpā un plaknē: tālajam Fudzi konusam atbilst mazais vilnis priekšplānā. Tie ir izvietoti tēlainā telpā vienādā attālumā no gravīras centra, un starp viņiem uzlido lielais vilnis. Trīs laivas apzīmē trīs telpiskas sfēras, paralēlās grēdās aizejot tālumā. Katra putu kore, atgādinot viļņa formu, gluži kā atbalso viļņa kustības. Rodas vienotības sajūta un kopā ar to arī visu dabas parādību relatīvisms: grandiozā Fudzi virsotne pielīdzinās mazajam vilnim, bet jūras putas atgādina sniegotu kalna virsotni. Bet Hokusai redz ne tikai formu kopumu; viņš pastiprina katras parādības patstāvīgumu, to neatkarību un iekšējo potenciālo spēku. Vilnis līdzīgi vanaga ķetnai apskauj Fudzi kalnu. Saspringtais dzīvības pulss sitas zilganmelnajos viļņu zobos un tiem pretstatītajās baltajās putu korēs, atsperīgajā līniju spēkā, kurš sitas debesu tālumos.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants