• Mans pasaules uzskats un etniskā identitāte: kā es redzu sevi daudzkultūru sabiedrībā

     

    Eseja3 Literatūra

Vērtējums:
Publicēts: 14.04.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Mans pasaules uzskats un etniskā identitāte: kā es redzu sevi daudzkultūru sabie', 1.
  • Eseja 'Mans pasaules uzskats un etniskā identitāte: kā es redzu sevi daudzkultūru sabie', 2.
  • Eseja 'Mans pasaules uzskats un etniskā identitāte: kā es redzu sevi daudzkultūru sabie', 3.
  • Eseja 'Mans pasaules uzskats un etniskā identitāte: kā es redzu sevi daudzkultūru sabie', 4.
  • Eseja 'Mans pasaules uzskats un etniskā identitāte: kā es redzu sevi daudzkultūru sabie', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Man šķiet, ka pedagoģiskajā darbā ir ļoti svarīgi, lai skolotājs būtu pieredzes bagāts un informēts par dažādām kultūrām, lai saskarsmē neveidotos konflikti, un gadījumos, ja tādi tomēr izveidojas, mācētu reaģēt un par to runāt. Liels ieguldījums starpkultūru izglītībā ir dažādas apmaiņas programmas, kas ir lieliska pieredzes apmaiņa starp dažādu kultūru pārstāvjiem. Viennozīmīgi šāda tieša saskarsme ar citas kultūras pārstāvjiem ir daudz vērtīgāka nekā vienkārši runāšana par to. Tādēļ arī cittautu skolēnu integrēšana skolās ir vērtīgs ieguldījums sabiedrības līdzcietības un cieņas attīstībā.
Daudzkultūru sabiedrības bīstamais aspekts ir iespējamā citu kultūru izzušana. Kā zināms, pasaulē ir ļoti daudz un dažādu etnisko grupu, kurām pat nav savas noteiktas teritoriālas izcelsmes vietas, kur savu kultūru attīstīt un turpināt, tādējādi tās pārklājas, apvienojās un veidojas jaunas etniskas grupas un dažādu kultūru sajaukums. Tāpēc, manuprāt, svarīgi, lai izglītības sistēma un pedagoģiskais darbs būtu veidoti tā, lai citas kultūras pārstāvji iemācītos un pieņemtu attiecīgās valsts kultūru, bet tai pat laikā, lai tiem būtu iespēja saglabāt un palikt pie savas pārliecības un izcelsmes svarīgajām vērtībām un pārliecības.

Autora komentārsAtvērt
Atlants