Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.02.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Teorētiskie jautājumi reklāmas un sabiedrisko attiecību specializācijā', 1.
  • Konspekts 'Teorētiskie jautājumi reklāmas un sabiedrisko attiecību specializācijā', 2.
  • Konspekts 'Teorētiskie jautājumi reklāmas un sabiedrisko attiecību specializācijā', 3.
  • Konspekts 'Teorētiskie jautājumi reklāmas un sabiedrisko attiecību specializācijā', 4.
  • Konspekts 'Teorētiskie jautājumi reklāmas un sabiedrisko attiecību specializācijā', 5.
  • Konspekts 'Teorētiskie jautājumi reklāmas un sabiedrisko attiecību specializācijā', 6.
  • Konspekts 'Teorētiskie jautājumi reklāmas un sabiedrisko attiecību specializācijā', 7.
  • Konspekts 'Teorētiskie jautājumi reklāmas un sabiedrisko attiecību specializācijā', 8.
  • Konspekts 'Teorētiskie jautājumi reklāmas un sabiedrisko attiecību specializācijā', 9.
  • Konspekts 'Teorētiskie jautājumi reklāmas un sabiedrisko attiecību specializācijā', 10.
  • Konspekts 'Teorētiskie jautājumi reklāmas un sabiedrisko attiecību specializācijā', 11.
  • Konspekts 'Teorētiskie jautājumi reklāmas un sabiedrisko attiecību specializācijā', 12.
  • Konspekts 'Teorētiskie jautājumi reklāmas un sabiedrisko attiecību specializācijā', 13.
Darba fragmentsAizvērt

2. Patērētāju tirgus segmentēšanas principi.

Tirgus segments – cilvēku grupas vai organizācijas, kurām ir vajadzība pēc relatīvi līdzīgiem produktiem.
Veidojot segmentus jāatceras:
Visi pircēji nav vienādi;
Cilvēkus, kuriem ir līdzīga uzvedība, dzīves pieredze, vērtības un vajadzības, var iedalīt apakšgrupās;
Apakšgrupas ir mazākas un viendabīgākas un vieglāk ir apmierināt to vajadzības nekā lielas grupas atšķirīgās vēlmes.
Ir jāizpēta katra tirgus segmenta vajadzības un, ja produkts apmierina vajadzības, tas nozīmē, ka radītais produkts ir konkurētspējīgs un tam ir noteikta vērtība.
Lai būtu veiksmīgs tirgus segments, jāievēro:
Izmērojamība – jānosprauž robežas, jo ar pārāk lielu pieprasījumu tikt galā būs tikpat grūti kā, kad tāda nav.
Nozīmīgums – tam jābūt pietiekami lielam un dzīvotspējīgam, lai būtu vērts tajā iepludināt preci/pakalpojumu.
Pieejamība – pārdevējam jādarbojas pēc smalki izstrādāta mārketinga miksa.
Stabilitāte – segments nepaliks mūžīgi viens un tāds pats. Ir jānovērtē tā dzīvotspējas ilgums.


3. Komercproduktu pozicionēšana, brendings.

Brends – tirdzniecības marka. Nosaukums, simbols, zīme, to kombinācija, kas darbojas, kā atpazīstamības līdzeklis un izceļ konkurentu vidū. Tam jāsastāv ne tikai no vizuālā, bet arī jārada patērētājā emocijas un uzticība. Būtiski ir veidot dialogu ar pircēju. Šādas saiknes veidošana un noturēšana ir ļoti sarežģīts process. Uzticība viešas ne tikai no kvalitātes, bet arī pozitīvām emocijām.
Jo zīmols ir populārāks, jo lielāku cenu patērētāji ir ar mieru par to maksāt.
Zīmola vadīšanas procesā liela uzmanība jāpievērš reklāmai, veicināšanas pasākumiem un sabiedriskām attiecībām, kuri ir savstarpēji saistīti.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants