Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.05.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Supremātisms', 1.
  • Konspekts 'Supremātisms', 2.
  • Konspekts 'Supremātisms', 3.
  • Konspekts 'Supremātisms', 4.
  • Konspekts 'Supremātisms', 5.
  • Konspekts 'Supremātisms', 6.
  • Konspekts 'Supremātisms', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Darba analīze
Manuprāt, šajā K. Maļēviča mākslas darbā skaidri parādās neskaidrais līdzsvars, ņemot vērā to, kā šai darbā izvietotas ģeometriskās figūras un domās mākslas darbam pāri novelkot iedomātu vertikālu vai horizontālu viduslīniju, tas nesadalās divās vienādās daļās. Katras figūras forma, krāsa un attiecība pret pārējām figūrām šajā darbā ir ļoti pārdomāta – neko pieliekt vai atņemt, tātad varam secināt, ka kompozīcija izveidota ļoti labi.
Kompozīcijā ievietotais aplis un slīpi novietotā zilā trapece ar proporcionāli mazo, melno taisnstūri tai apakšpusē, labi „nojauc” darbā esošās iedomātās taisnās līnijas uz kurām izvietots gan melnais kvadrāts, gan mazāks dzeltens taisnstūris ar brūno kvadrātiņu tā labajā, apakšējā stūrī. Taču arī tas ir darīts pārdomāti, jo ir saskatāmas likumsakarības pēc kurām gan aplis, gan zilā trapece ir novietotas tieši tur un nekur citur šajā darbā.
Uzskatu, ka šajā darbā vairāk pamanāms ir figūru kontrasts vienai pret otru un to krāsu kontrasts pret fonu, tātad secinām, ka šīs abas lietas ir darbā dominējošās. Ritms šai darbā, manuprāt, neparādās.

Autora komentārsAtvērt
Atlants