Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.09.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 1.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 2.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 3.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 4.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 5.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 6.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 7.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 8.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 9.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 10.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 11.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 12.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 13.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 14.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 15.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 16.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 17.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 18.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 19.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 20.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 21.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 22.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 23.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 24.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 25.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 26.
  • Referāts 'Pusaudžu mazvērtības kompleksi', 27.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Mazvērtības kompleksu jēdziens un teorijas psiholoģijā    4
1.1.  Erika Eriksona teorija    6
1.2.  Alfrēda Adlera teorija    9
2.  Mazvērtības kompleksu attīstība    15
2.1.  Ģimenes ietekme uz pusaudzi    17
2.2.  Sabiedrības un masu mediju ietekme uz pusaudzi    21
3.  Mazvērtības kompleksu novēršana    23
  Nobeigums    25
  Literatūras saraksts    26
Darba fragmentsAizvērt

Mazvērtības kompleksu jēdziens un teorijas psiholoģijā

Mazvērtības kompleksu cēloņi meklējami bērnībā – tā apgalvo gan Erika Eriksona, gan Alfrēda Ādlera teorijās par personības attīstību. Šajā nodaļā būs aprakstītas šo abu psihologu teorijas par personības izveidošanos.
Eriks Eriksons ir dāņu izcelsmes amerikāņu psihologs. Eriksons uzskatīja, ka izmaiņas cilvēka personībā notiek visā viņa dzīves garumā. Viņš ir arī norādījis, ka vēsturiskie faktori var būt tie, kuri radījuši krīzes situācijas, un tas kā cilvēks tiks galā ar šo krīzi, ievērojami ietekmēs viņa personības attīstību. Eriksona personības teorijā bija astoņas stadijas – Zīdaiņa vecums, agrā bērnība, rotaļu vecums, skolas vecums, agrā jaunība (apzīmēta arī kā agrīnais briedums), personības briedums un personības integrācija. Šajā darbā sīkāk apskatītas ir tikai pirmās piecas stadijas, kuras ir tuvākas tieši šim darbam. Eriksons
Alfrēds Adlers dzimis Vīnē 1870 gada 7.februārī. Viņš bija ebreju tirgotāja dēls un piederēja sabiedrības vidusšķirai. 5 gadu vecumā Adlers saslima ar smagu pneimoniju un gandrīz nomira. Vēlāk viņš teica, ka tieši šī iemesla pēc vēlējies kļūt par ārstu. Skolā Adlers mācījās visai slikti un pat bija spiests palikt uz otru gadu. Skolotāji ieteica vecākiem viņu izņemt no skolas un nodot par kurpnieka mācekli. Tomēr Adlera tēvs mudināja viņu turpināt mācīties un, pateicoties centībai un saspringtam darbam, Adlers kļuva par labāko skolnieku klasē. 18 gadu vecumā Adlers iestājās Vīnes universitātē, kas tajā laikā bija viens no vadošajiem Eiropas medicīnas centriem, un 1895 g. ieguva medicīnas grādu. No 1902-1911 g. viņš bija aktīvs biedrs pulciņam, kurš bija izveidojies ap Zigmundu Freidu, bet drīz vien Adlers sāka izvirzīt idejas, kuras atšķīrās no Freida un viņa līdzgaitnieku teorijām.

Autora komentārsAtvērt
Atlants