• Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošināšanā

     

    Referāts21 Tiesības

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.12.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 1.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 2.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 3.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 4.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 5.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 6.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 7.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 8.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 9.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 10.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 11.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 12.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 13.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 14.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 15.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 16.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 17.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 18.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 19.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 20.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 21.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 22.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 23.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 24.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 25.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 26.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 27.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 28.
  • Referāts 'Kontrole un tās loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošinā', 29.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads   
1.  Administratīvo tiesību subjektu kontroli regulējošie normatīvie akti   
2.  Administratīvo tiesību subjektu kontroles veidi un to loma   
2.1  Kontroles mehānismu vēsturiskā izveidošanās Latvijā   
2.2.  Valsts pārvaldes iestāžu iekšējie kontroles mehānismi   
2.3.  Ārējās kontroles mehānismi un iestādes   
2.3.1.  Sabiedriskā kontrole   
2.3.2.  Konstitucionālā kontrole   
2.3.3.  Parlamentārā kontrole   
2.3.4.  Valsts kontrole   
2.3.5.  Tiesībsargs   
2.3.6.  Prokuratūra   
3.  Kontroles loma administratīvo tiesību subjektu likumīgas rīcības nodrošināšanā   
  Secinājumi   
  Priekšlikumi   
  Izmantoto avotu saraksts   
Darba fragmentsAizvērt

Juridisko terminu vārdnīcā sniegts sekojošs skaidrojums: “Kontrole (control, griph, chek) –pārbaude, pārraudzība, revīzija, arī iestāde, kas veic kontroles funkcijas“ [11], piemēram, Valsts kontrole u.c. Kontroles galvenais mērķis ir konstatēt kļūdas un trūkumus, lai novērstu to atkārtošanos. Tādējādi ar kontroli saprot tādu attiecību sistēmu, kur kontrolējošā institūcija ir pilnvarota stingri vērtēt kontrolējamās institūcijas darbību, tās rezultātus. Publiskās varas sistēmā kontrolējošā puse var arī atcelt kontrolējamās institūcijas izdotos aktus.
Kontrole nozīmē salīdzinoši stingru uzraudzību un pakļaušanos, vienlaikus, kontrole nav tikai ierobežojumi un pārbaudes. Tā ir viena no nepieciešamām funkcijām, lai izvērtētu sasniegtos rezultātus, kas bija izvirzīti kā sasniedzamais mēŗkis.[9, 419.lpp.] Tā kontroles būtību skaidro Dr.iur. J.Načisčionis.
Savukārt administratīvā kontrole – kalpo kā administratīvās darbības uzlabošanas līdzeklis. Tas ir attīstījies pakāpeniski; sākotnēji galvenais nolūks bija tikai uzturēt disciplīnu un noteiktu kārtību administratīvajā darbā, vēlāk ar to arvien vairāk centās panākt un nodrošināt lietderības (no valsts interešu viedokļa) un likumības ievērošanu administratīvo iestāžu un amatpersonu darbībā. Šī administratīvā kontrole – priekšniecības uzraudzība pār padoto iestāžu un amatpersonu darbības pareizību un lietderību – izveidojās jau policejiskā valstī, bet nav savu nozīmi zaudējusi arī tiesiskā valstī, kur, tikai šo līdzekli lietojot, tiek piegriezta pienācīga vērība arī administratīvās darbības saskaņai ar likuma prasībām. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants