• Didaktisko rotaļu elementu izmantošana matemātisko priekšstatu veidošanā vidējā grupā

     

    Konspekts2 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.02.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Didaktisko rotaļu elementu izmantošana matemātisko priekšstatu veidošanā vidējā ', 1.
  • Konspekts 'Didaktisko rotaļu elementu izmantošana matemātisko priekšstatu veidošanā vidējā ', 2.
  • Konspekts 'Didaktisko rotaļu elementu izmantošana matemātisko priekšstatu veidošanā vidējā ', 3.
  • Konspekts 'Didaktisko rotaļu elementu izmantošana matemātisko priekšstatu veidošanā vidējā ', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Apmācības procesā didaktiskajām spēlēm piemīt rotaļu raksturs. Pamatojoties uz brīvu bērnu uzmanību, pedagogs aktivizē viņu izzināšanas darbību, izsauc interesi pret apkārtējiem priekšmetiem, pilnveido sensoru pieredzi, veido prasmes un iemaņas. Tā jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem domātās didaktiskajās spēlēs “Sameklē spēlīti”, “Aizdedzini lukturīti” audzinātājs māca bērnus pareizi nosaukt spēlītes, attīsta novērošanas spējas, nostiprina pamatkrāsu atšķirību. Svarīgi ir tas, ka didaktiskais uzdevums tiek izvirzīts bērniem kā rotaļas uzdevums: parādīt lācītim spēlītes, paspēlēties ar lukturīšiem, atrast un aizdedzināt vajadzīgas krāsas lukturīti. Spēlējoties, labprāt izpildot dažādus uzdevumus (meklējot un slēpjot, mīklu uzdošana un minēšana, dzīvnieku kustību atdarināšana), bērni pilnveido prasmes, nostiprina priekšstatus.
Didaktiskās rotaļas kopā ar kustību un muzikālām rotaļām pieaugušie veido kā rotaļas ar saviem noteikumiem un piedāvā bērniem tās jau gatavas. Tikai tad, kad ar audzinātāja palīdzību bērns iegaumē spēles saturu, noteikumus, viņi sāk spēlēties patstāvīgi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants