Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.05.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Kvalitatīvais un kvantitatīvais pētījums', 1.
  • Konspekts 'Kvalitatīvais un kvantitatīvais pētījums', 2.
  • Konspekts 'Kvalitatīvais un kvantitatīvais pētījums', 3.
  • Konspekts 'Kvalitatīvais un kvantitatīvais pētījums', 4.
  • Konspekts 'Kvalitatīvais un kvantitatīvais pētījums', 5.
  • Konspekts 'Kvalitatīvais un kvantitatīvais pētījums', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Pētīšana balstās uz trīs pamatjautājumiem: kas? kā? kāpēc?
Šie jautājumi atbild uz jautājumu- kāda ir pētījumu jēga?

Kas? Šis jautājums norāda uz to, ko pētījums piedāvā, kas tiks izpētīts. Pētījuma sākumā svarīgi ir noskaidrot ko pētījums parādīs rezultātā. Lai to noskaidrotu ir jādefinē problēmas, kas tiks apskatītas pētījumā- vispārīgās un raksturīgās.

Kā? Šis jautājums norāda uz to kādā veidā, ar kādiem paņēmieniem tiks veikts pētījums. Tas var tikts veikt gan ar aptauju palīdzību, gan intervijas veidā. Ar šo paņēmienu palīdzību tiek noskaidrotas atbildes uz nodefinēto problēmu.


Kāpēc? Šis jautājums attaisno pētījuma mērķi, kāpēc pētījums tiek veikts. Pirms pētījuma sākuma ir jānoskaidro vai pētījums ir nepieciešams, kāds no tā būs labums. Šis jautājums spēj attaisnot arī investēto līdzekļu lietderīgumu. Pēc pētījuma beigām, tā pasūtītājam var rasties kaut ko mainīt viņa darbībā, jo ar pētījuma palīdzību var tiek noskaidrotas atbildes uz sākumā definēto problēmu. Tāpēc ir vērtīgi ieguldīt līdzekļus gan pētīšanā, gan pēc tās beigām.

(Kuth. F. Punch, Developing Effective Research Proposals, SAGE publications, London, 1998, pp. 22.lpp).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants