• Estētiskās audzināšanas būtība un tās īstenošana izglītības iestādē

     

    Referāts2 Pedagoģija

Vērtējums:
Publicēts: 25.02.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Estētiskās audzināšanas būtība un tās īstenošana izglītības iestādē', 1.
  • Referāts 'Estētiskās audzināšanas būtība un tās īstenošana izglītības iestādē', 2.
  • Referāts 'Estētiskās audzināšanas būtība un tās īstenošana izglītības iestādē', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Personības gara inteliģences veidošanās nav iedomājama estētiskās kultūras vērtību pārmantošanas un apgūšanas, bez cēlā skaistuma un jūtu dziļuma izkopšanas cilvēkā. P. Dāle raksta: „Cēluma jūtas ir tās estētiskās jūtas, kurām piemīt sevišķs spēks, dziļums un nozīmīgums, kas liek vibrēt cilvēka dvēseles būtībai, raisīt ideju apziņu, just bezgalīgo un mūžīgo, un sevi kā daļu no tā”
Apcerot estētiskā vērojuma (kontemplācijas) nozīmi personības izveidē, P. Dāle uzsver, ka skaistuma ietekmē cilvēka apzina paplašinās, viņa interese top smalkāka un niansētāka, viņa skats redzīgāks, fantāzija dzīvāka, viņa gars brašāks un dvēsele gūst brīnišķu veldzi un prieku, reizēm pat apskaidrību.
Estētiskā kontemplācija ciešā vienotībā ar personības prāta inteliģences attīstību un skaistā izjūtu, tikumisko un sociālā smalkjūtību, kā uzsver P. Dāle, kļūst par noturīgu, ne ar ko neaizstājamu personības garīgās dzīves un attīstības harmonizētāju faktoru. Dziļāka, apgarota estētiskā kontemplācija, brīva no jebkādas vienpusīgas un paviršas estetizēšanas ir jebkura „cilvēka brīnišķā priekšrocība un viņa skaistākā prieka avots”.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants