Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.05.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Sporta skolotāja pedagoģiskā kompetence', 1.
  • Konspekts 'Sporta skolotāja pedagoģiskā kompetence', 2.
  • Konspekts 'Sporta skolotāja pedagoģiskā kompetence', 3.
  • Konspekts 'Sporta skolotāja pedagoģiskā kompetence', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Sporta skolotāja pedagoģiskā kompetence:
Jāattīsta spējas novērtēt kustību telpiskos un laika parametrus, no kuriem atkarīga orientēšanās dzīves un darba mainīgās situācijās, un savu darbību kontrole;
Jāattīsta ātra un precīza kustību reakcija, kā arī organisma spēja pielāgoties lieliem ātrumiem;
Jāpastiprina prasme apvienot fizisko, emocionālo un psihisko slodzi, veicot vispārējās fiziskās sagatavotības fona uzdevumus;
Jāpalielina spēja atkarībā no konkrēta darbības veida vienoti izmantot fiziskās īpašības.


Jāsniedz zināšanas par fiziskās aktivitātes vietu un lomu veselīgā dzīvesveidā;
Jāiepazīstina ar ievērojamu sportistu dzīvi;
Jāieaudzina disciplīna, apzinīga attieksme pret uzticētajiem pienākumiem;
Jāattīsta estētiskā gaume un higiēniskās iemaņas;
Jāveicina gribas un morālo īpašību veidošanās skolēnu savstarpējā saskarsmē stundās un ārpusklases nodarbībās.

Jāievēro sistemātiskums un pakāpenība slodzes regulēšanā;
Jāņem vērā bērnu vecums, dzimums, fiziskā sagatavotība un veselības stāvoklis;
Sistemātiski jāpalielina visu organisma sistēmu funkcionālās spējas;
Jāievēro higiēniskās prasības un normas visās sporta stundās;
Skolēniem stundās jāiemāca vienkārši paškontroles paņēmieni;
Jācīnās pret kaitīgiem ieradumiem;
Iespēju robežās jākoriģē ķermeņa forma, jāveido racionāla stāja;
Jāsniedz zināšanas, jānostiprina prasmes un iemaņas par veselīgu dzīves veidu ikdienā.

Pareizi jāsaprot galvenie un pakārtotie uzdevumi;
Jāklausās, jānovērtē, jāuztver un jādomā, lai veiktu stundas uzdevumus;
Aktīvi jādarbojas stundā, jāveic paškontrole, jāapspriež rezultāti ar citiem skolēniem;
Jāsniedz palīdzība un aizsardzība;
Jānovērtē dažādas stundā radušās situācijas.


Jāpaskaidro stundas mērķis un uzdevumi;
Jāorganizē konkrētās darbības;
Pastāvīgi jāanalizē un jāvērtē skolēnu darbs, jādozē slodze;
Jānoregulē un jāvada skolēnu savstarpējās attieksmes.

Stundas galveno un pakārtoto uzdevumu noteikšana;
Satura un vielas apjoma precizēšana;
Stundas struktūras variantu izvēle stundas organizatoriski metodiskai nodrošināšanai;
Skolotāja personīgā sagatavošanās;
Palīgu un grupu vecāko instruēšana;
Mācību vielas sagatavošana.


Autora komentārsAtvērt
Atlants