Vērtējums:
Publicēts: 20.09.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Intelektuālais īpašums un tā aizsardzība', 1.
  • Konspekts 'Intelektuālais īpašums un tā aizsardzība', 2.
  • Konspekts 'Intelektuālais īpašums un tā aizsardzība', 3.
  • Konspekts 'Intelektuālais īpašums un tā aizsardzība', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Reģistrēts zīmols kļūst par juridiskas vai fiziskas personas īpašumu, un neviens cits bez atļaujas nedrīkst to izmantot.
Preču zīmi var veidot jebkurš apzīmējums, ko var grafiski attēlot un kas ļauj atšķirt viena uzņēmuma preces vai pakalpojumus no citu uzņēmumu precēm vai pakalpojumiem. It īpaši preču zīmes var būt:
• vārdiskas - sastāv no burtiem, vārdiem, arī no personvārdiem, uzvārdiem, no cipariem; kā preču zīmi var aizsargāt arī reklāmas devīzi;
• grafiskas - attēls, zīmējums, grafisks simbols, krāsas tonis, krāsu salikums;
• telpiskas - telpisks apjoms, preces vai tās iesaiņojuma forma;
• kombinētas - sastāv no iepriekšminēto elementu kombinācijām (preces etiķete u.tml.);
• īpašu veidu jeb speciālas preču zīmes (skaņas vai gaismas signāli u.tml.).
Preču zīme ir vienādi svarīga gan ražotājiem un pārdevējiem, gan pircējiem. Preču zīme norāda, kas uzņemas atbildību par preci, bet vispārējā nozīmē pilda šādas funkcijas:
-kalpo par orientieri, izvēloties preci;
-norāda uz preces kvalitāti un atpazīstamības parametru garantiju;
-dažādu piedāvātāju vienveidīgajā preču klāstā izceļ konkrētas firmas preci;
-reklamējot preci, vairo savu atpazīstamību ar tai sekojošu pieprasījuma paaugstināšanos.

Autora komentārsAtvērt
Atlants